فرماندار خلخال؛

معادن طلای خلخال شناسایی شد

1399/06/22 - 16:00 - کد خبر: 26834 نسخه چاپی

نصر: فرماندار خلخال گفت: با شناسایی و اکتشاف معادن طلا در چهار نقطه از زون معدنی این شهرستان بزودی بهره‌برداری از این معادن آغاز می‌شود.

به گزارش نصر، فریدون بابایی روز شنبه در جلسه کارگره اشتغال و سرمایه‌گذاری خلخال افزود: با توجه به پایان مرحله اول مطالعه و  اکتشاف معادن در زون معدنی قزل‌اوزن خلخال از سوی شرکت ایمید رو و مشاور اکتشاف زون‌های معدنی وزارت صنعت ،معدن و تجارت دستیابی به موفقیت‌های جدیدی در زمینه وجود معدن طلا و فلزات قیمتی در چهار نقطه از این زون در حوالی روستاهای بخش خورش‌رستم غربی ، با واگذاری این معادن به سرمایه‌گذار بخش خصوصی استخراج طلا از این محل آغاز و زمینه اشتغال بخشی از بیکاران و رونق اقتصادی منطقه فراهم خواهد شد.
بابایی گفت: با توجه به اعلام آمادگی چند شرکت و سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش فرآوری سنگ‌های معدنی و تزیینی خلخال در شهرک صنعتی گزاز و راه‌اندازی مراکز فرآوری سنگ‌های معدنی از انتقال سنگ‌های استخراج شده از معادن منطقه بصورت خام و تخریب راه‌های ارتباطی شهرستان جلوگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز شهرک صنعتی گزاز خلخال ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است، اظهارداشت: با راه‌اندازی این شهرک علاوه بر استقرار واحدهای صنعتی بزرگ در آن ساخت و راه‌اندازی کارخانه تولید فروسیلیس نیز در محل شهرک صنعتی جدید این شهرستان آغاز می‌شود.
وی افزود: مواد معدنی و اولیه موردنیاز کارخانه فروسیلیس خلخال از معدن شهرستان همسایه میانه در استان آذربایجان‌شرقی تامین و به محل کارخانه در شهرک صنعتی گزاز خلخال حمل می‌شود و این کارخانه در سه فاز و در مدت سه سال احداث و با تکمیل هر سه فاز آن برای هزار  و۵۰۰ نفر فرصت شغلی پایدار ایجاد خواهد شد.
رییس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خلخال با دعوت از مسوولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای تلاش در دستیابی به اهداف ایجاد اشتفال و تحقق  تعهد امسال ایجاد فرصت‌های شغلی شهرستان در سال جاری گفت: برخی از مغایرت‌های آماری اشتغال خلخال با مرکز استان ناشی از نبود ارتباط بین مسوولان دستگاه‌های اجرایی منطقه با کارشناسان مرکز استان و پنجره واحد اشتغال اردبیل است.
انتهای پیام/
معادن طلای خلخال شناسایی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار