مدیرکل ورزش وجوانان استان اردبیل؛

پیست اسکی چمن فندقلو نمین بین‌المللی شد

1399/06/22 - 15:30 - کد خبر: 26829 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل ورزش وجوانان استان اردبیل گفت: سیدجواد صید ناظر فنی فدراسیون اسکی در جریان بازدید از پیست اسکی روی چمن فندقلو نمین خبر بین‌المللی شدن آن را تایید کرد.

به گزارش نصر، سجاد انوشیروانی روز شنبه از آغاز عملیات تکمیل پروژه پیست اسکی چمن فندقلو با تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: با حضور ناظر فدراسیون اسکی به علت مرغوبیت بالای چمن منطقه و انجام اصلاحات لازم با تبدیل شدن آن به پیست بین‌المللی موافقت شد.
وی با بیان اینکه نصب دکل‌های این پیست به دلیل مسیر نامناسب انتخابی از سوی پیمانکار پروژه متوقف شده بود، اظهار داشت: با تمهیدات و پیگیری‌های انجام گرفته از هفته گذشته عملیات تکمیل این پروژه با نقشه جدید آغاز و گودبرداری‌های لازم برای نصب دکل‌ها به نحوی مطلوب در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه پیست اسکی فندقلوی نمین یکی از پروژه‌های مهم ورزشی استان اردبیل است، بیان کرد: پیست اسکی فندقلو نمین دومین پیست اسکی بین‌المللی روی چمن بعد از دیزین در کشور خواهد بود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به شرایط آب و هوایی و اقلیمی مناسب و رویشگاه‌های بی‌نظیر همچون فندقلو گفت: با بهره‌برداری از این طرح اردبیل میزبان مسابقات کشوری و بین‌المللی پیست اسکی روی چمن خواهد بود.

انوشیروانی با اشاره به ظرفیت‌های خدادادی و طبیعی استان اردبیل افزود: متاسفانه آن طور که باید از ظرفیت‌های موجود در گسترش این رشته ورزشی در استان استفاده نشده است.
وی توسعه گردشگری و توریسم ورزشی را از اولویت‌های اصلی مسوولان عالی استان اردبیل ذکر کرد و گفت: توسعه و گسترش رشته ورزشی اسکی می‌تواند نقش مهمی در جذب توریسم و توسعه گردشگری استان ایفا کند.
عرصه جنگلی فندقلو بخشی از جنگل‌های شرق استان اردبیل بشمار می‌رود که دنباله جنگل‌های نیمه‌گرمسیری استان گیلان است.
این جنگل یکی از مناطق مهم گردشگری جنگلی است که در ۱۰ کیلومتری شهر نمین و ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است.
مساحت منطقه فندقلو حدود ۱۶ هزار هکتار است که بیش از چهار هزار هکتار آن زیرپوشش عرصه‌های جنگلی قرار دارد و بقیه را مراتع تشکیل می‌دهد.
در مجموع ۱۹ گونه جنگلی متعلق به هشت تیره و ۱۷ جـنس در ایـن منطقه شناسایی شده که از بیـن انواع شناسایـی شده گونه‌هایی  نظیر فندق ، ممرز ، راش ، بلوط ، بلند مازو و بیدمشک وجود دارد که به ارزش منطقه می‌افزاید.
آب و هوای مطبوع، پرندگان و گونه‌های مختلف جانوری ، وجود آلاچیق و استراحت‌گاه‌های شبانه‌روزی ، برقراری ارتباط بین این منطقه ویژه گردشگری و چشم‌انداز زیبای گردنه دل‌انگیز حیران از طریق تله‌کابین از جمله ویژگی‌هایی است که در کنار جاذبه‌های منحصر بفرد طبیعی و جنگلی این منطقه را به تفرجگاهی بسیار دلپذیر برای مسافران ، میهمانان و علاقه‌مندان به طبیعت تبدیل کرده است.
همین جاذبه‌ها موجب شده سالانه صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی برای آرامش روح و روان خود به دامن این جنگل سرسبز پناه بیاورند.
انتهای پیام/
پیست اسکی چمن فندقلو نمین بین‌المللی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار