خبر/

بزرگداشت روز ملی سینما با تماشای فیلم «کومور»

1399/06/22 - 14:13 - کد خبر: 26822 نسخه چاپی

نصر: پردیس سینمایی «قدس» تبریز شاهد میزبانی اهالی فرهنگ و هنر و نیز شهروندان تبریزی برای نمایش فیلم سینمایی «کومور» (ذغال) به بهانه روز ملی سینما بود.

به گزارش نصر، پردیس سینمایی «قدس» حوزه هنری آذربایجان شرقی دیشب ساعات خوشی را تجربه کرد؛ دو  سالن پردیس با گنجایش حدود ۶۵۰ نفر با علاقه مندان به هنر هفتم پر شده بود؛ حاضران همه ماسک داشتند، لحظات نیکی بود و این جمعیت نشان می داد که خوش سلیقگی در انتخاب فیلم سازگار با ذائقه مخاطب، می تواند مردم را با سینما و پرده نقره ای آشتی دهد. 
انتخاب فیلم «کومور» برای نمایش در سانس ساعت ۱۸ بسیار هوشمندانه بود و از اشراف مدیریت سینمایی حوزه هنری آذربایجان شرقی به ذائقه مخاطبان محلی هنر هفتم در تبریز حکایت می کرد؛ فروش بلیط فیلم نیز که آنلاین عرضه می شود، ساعت ۱۲:۳۰ ظهر پایان یافته بود و این تایید دیگری برای ظرفیت های مغفول مانده پرده نقره ای در کشیدن پای مردم به سینما برای نمایش فیلم خوب است. 
وقتی مجری برنامه از «روز ملی سینما» و پیشرو بودن تبریز و تبریزیان در این زمینه با فعالیت نخستین سینمای ایران به نام «سوِلی» (خورشید) در ۱۱۰ سال قبل گفت، سالن ترکید و همه کف زدند. 
عوامل تهیه فیلم «کومور» نیز در سالن نمایش حضور داشتند و وقتی مجری برنامه از تعدادی از آنان برای حضور بر روی سن دعوت کرد، تشویق های ممتد حاضران، خستگی را از تن گروه بیرون کرد. 
مدیر سینمایی حوزه هنری آذربایجان شرقی در این آیین با تبریک روز سینما به حاضران گفت: سینما و تئاتر از معدود صنوفی هستند که از ابتدای شیوع کرونا در کشور تعطیل شده اند.
فرهاد باغشمال افزود: این در حالی است که سهم سینماها در شیوع کرونا هفت صدم درصد است. 
وی خطاب به حاضران اظهار کرد: استقبال پرشور امروز نشان داد که اگر فیلم خوب باشد، مردم به سینماها روی خواهند آورد و صندلی های سینماها پر خواهد شد.
وی از سینما به عنوان یکی از زیرشاخه های فرهنگ و هنر به مثابه بستری برای تربیت فکری و روحی شهروندان نام برد و گفت: افزایش مخاطب پذیری سینما با تکیه بر انتخاب و نمایش فیلم های فاخر و خوب، گامی در راستای تربیت نسل های تاثیرگذار و فرهیخته برای آینده ایران اسلامی است. 
فرید ادهمی، بازیگر فیلم «کومور» نیز گفت: وقتی فیلم «کومور» برای نمایش به تبریز آمد، من تلاش بسیاری را برای تبلیغ آن کردم، اما به هر اداره و نهادی برای این منظور رفتم، به در بسته خوردم. 
وی با اشاره به ناکامی اش در جلب حمایت شهرداری برای تبلیغ «کومور» افزود: در نهایت این مردم تبریز بودند که با حمایت خود از این فیلم، زمینه ساز شناسانده شدن هر چه بهتر و بیشتر آن شدند.
وی از اینکه سینمای محلی آذربایجان شرقی در سال های اخیر رشد چشمگیری کرده و در عرصه ملی و بین المللی موفقیت های قابل توجهی کسب کرده، ابراز خوشحالی کرد و خواستار حمایت بیشتر مردم و نهادهای مسوول از این روند شد.
بازیگر فیلم «کومور» از ابتکار مدیریت امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان شرقی در انتخاب این فیلم برای اکران در روز سینما قدردانی کرد.
امین حاج اکبری، بازیگر دیگر فیلم «کومور» نیز با اشاره به تعطیلی درازمدت سینما به دلیل شیوع کرونا، گفت: ما غیر از سینما و تئاتر کاری دیگری از دست مان بر نمی آید.
حاج اکبری تاکید: بدون شک رشد و اعتلای سینمای شهرستان ها از تمرکز فعالیت های سینمایی در تهران و ناگزیر شدن سینماگران برای ترک شهر و دیار خود جهت حضور در فیلم های سینمایی ساخته شده در پایتخت جلوگیری می کند.
وی ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ تدابیر لازم برای برون رفت سینما از محدودیت های ناشی از شیوع کرونا، فعالان عرصه سینما نیز از مشکلات مبتلابه معیشتی و مالی تا حدی رهایی یابند. 
در پایان این آیین نیز فیلم سینمایی «کومور» به عنوان یکی از آثار ارایه شده در جشنواره فیلم فجر پارسال به نمایش درآمد.
«کومور»، فیلمی ۸۶ دقیقه ای به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل منصف و بازی هادی افتخارزاده است که نخستین نمایش جهانی‌اش را در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر تجربه کرد. 
این فیلم نامزد جایزه خلاقیت و استعداد درخشان (بهترین فیلم اول) به اسماعیل منصف در سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران شد.
اسماعیل منصف کارگردان فیلم «کومور» در جایی گفته است: من می‌خواستم {در این فیلم} تحقیر در انسان را نشان دهم، زیرا تحقیر در نهایت مردم را وادار به انتقام خواهد کرد.[۴] و دوست دارم که در ابتدا فیلم را کسانی ببینند که هم‌زبانم هستند.
انتهای پیام/
بزرگداشت روز ملی سینما با تماشای فیلم «کومور» خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار