استاندار آذربایجان شرقی:

رسالت اصلی مناطق آزاد، جذب سرمایه‌گذاری و افزایش صادرات است

1399/06/20 - 21:17 - کد خبر: 26756 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: رسالت اصلی مناطق آزاد، جذب سرمایه‌گذاری و افزایش صادرات است و دولت هم تأکید ویژه‌ای بر نقش این مناطق در رونق تولید و توسعه صادرات دارد.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در حاشیه افتتاح  طرح سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس، افزود: ارس در کنار ظرفیت‌های بالا در عرصه تولید و صادرات، در حوزه گردشگری هم ظرفیت‌های کم‌نظیری دارد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد ارس، بحث تولید و صادرات رونق گرفته است و امیدواریم توسعه فعالیت‌های این مناطق به رشد اقتصادی کشور منجر شود.
وی در ادامه از مدیرعامل منطقه آزاد ارس، فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران طرح‌هایی که امروز در منطقه آزاد ارس به بهره‌برداری رسیدند قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه امروز شاهد افتتاح طرح با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار میلیارد ریال در این منطقه هستیم که در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی اجرا شده است.
پورمحمدی خاطرنشان کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای به میزان 80 هکتار در بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای خاورمیانه در این منطقه جای خوشحالی است که در کنار تأمین بخشی از نیازهای داخل، 85 درصد از تولیدات آن به کشورهای حوزه CIS و روسیه صادر می‌شود.
وی تأکید کرد: با اهتمام ویژه دولت و تأکید رئیس جمهور، اقدامات خوبی در سال جهش تولید انجام شده است که بخشی از آن‌ها امروز در منطقه آزاد ارس به بهره‌برداری می‌رسد.
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، همزمان با بهره‌برداری رسمی از 58 طرح ملی در مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با دستور رئیس جمهور، 12 طرح سرمایه‌گذاری به ارزش چهار هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال و 70 میلیون یورو با حضور استاندار آذربایجان شرقی در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.
انتهای پیام/
رسالت اصلی مناطق آزاد، جذب سرمایه‌گذاری و افزایش صادرات است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار