معصومه ابتکار:

دختران را نمی‌توان نادیده گرفت

1399/06/20 - 20:28 - کد خبر: 26755 نسخه چاپی

نصر: معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در واکنش به حذف دختران از روی طرح جلد کتاب ریاضی سوم دبستان گفت: دختران را نمی توان نادیده گرفت.

به گزارش نصر، معصومه ابتکار در صفحه شخصی خود در توییتر در واکنش به حذف دختران از روی طرح جلد کتاب ریاضی سوم دبستان،نوشت:«اگر چه دو جلد کتاب ریاضی و علوم سال تحصیلی جدید را باید کنار هم دید، وزیر آموزش و پرورش بررسی و اصلاح کتاب‌های درسی از زوایای مختلف از جمله عدالت_جنسیتی را در دستور کار دارند. در هر صورت حساسیت مردم بجاست. دختران را نمی‌توان نادیده گرفت.»
حسن ملکی رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره گفت: برداشته شدن عکس دختران از جلد کتاب ریاضی سوم دبستان با نظر کارشناسان به منظور جلوگیری از شلوغی تصویر انجام شده است و سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی در تولید محتوای کتاب ها نگاهی متعادل به جنسیت زن و مرد دارد. 
وی افزود: از نظر کارشناسان مربوطه شلوغی روی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان از زیبایی تصویر کاسته و سبب شده است که این تصویر از منظر زیبایی نامطلوب جلوه کند، به همین منظور بخش تصاویر دختران و برخی از مفاهیم ریاضی به منظور ساده تر شدن تصویر از جلد کتاب حذف شد.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: در حال حاضر کارشناسان در این فکر هستند که چگونه این تصویر طراحی شود که اختلال ایجاد شده در مفاهیم از بین برود.
ملکی در ادامه درباره موضع فکری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره جنسیت زن و مرد اظهار داشت: این سازمان با نگاه متعادل به دختر و پسر و پرهیز از افراط و تفریط نسبت به تولید محتوای کتاب های درسی اقدام می کند.
وی تاکید کرد: در سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی اعتقاد بر آن است که زن و مرد از نظر انسانی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و هیچ نگاه خاصی در این رابطه در موضوع حذف دختران از تصویر روی جلد نبوده است.
انتهای پیام/
 دختران را نمی‌توان نادیده گرفت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار