رئيس اتحاديه حمل و نقل و اتومبيل کرايه کلانشهر تبريز خبر داد:

حل مشکلات فعالان اتودربست، اتومبيل کرايه، پارکينگ داران و جرثقيل داران تبريز، همت مسئولان را مي طلبد

1399/06/20 - 16:59 - کد خبر: 26749 نسخه چاپی

نصر: صنف اتودربست، اتومبيل کرايه، پيک موتوري، پارکينگ داران، دفاتر وانت تلفني و جرثقيل داران کلانشهر تبريز يکي از صنوف بزرگ مي باشد که اشتغال زايي بالايي دارد.

به گزارش نصر، اعضاي اين اتحاديه و فعالان اين صنف، در جهت حمل و نقل مسافر درون شهري و حمل بارهاي بزرگ در قالب آژانس هاي حمل بار و وانت بار و حمل بارها و مرسوله هاي کوچک در قالب پيک موتوري ها و همچنين پارک خودروها با امنيت بالا در پارکينگ ها و جابجائي مردم و لوازم در منازل و ادارات نقش اساسي دارند و بيشترين نيروي انساني نيز در اين صنف مشغول فعاليت مي باشد و طيف عظيمي از رانندگان وسايط سنگين و سبک هم در اين صنف مشغول هستند. اين اتحاديه با رسته هاي تاکسي تلفني، پارکينگ داران، اتودربست، پيک موتوري، وانت تلفني و جرثقيل داران از اتحاديه هاي بزرگ محسوب مي شود که داشتن يک هيئت مديره توانمند و داراي تجربه مديريتي و سوابق اجرائي مي تواند اين صنف را به جايگاه واقعي اش برساند.


 
پایگاه خبری نصر به منظور آشنايي بيشتر با برخي مسائل و مشکلات اين صنف گفتگويي اختصاصي با اسمعيل شبان نهر رئيس اتحاديه حمل و نقل و اتومبيل کرايه کلانشهر تبريز ترتيب داده است که ماحصل آن در زير تقديم مخاطبان مي شود:
اسمعيل شبان نهر رئيس اتحاديه حمل و نقل  اتومبيل کرايه کلانشهر تبريز با اعلام مطلب فوق گفت: اين صنف با مشکلات عديده اي گريبانيگر بوده که يکي از مهمترين آنها بحث سهيمه بنزين رانندگان آژانسهاي مسافربري و حمل بار مي باشد که عملا کفاف نمي کند و مقرون به صرفه نيز نمي باشد و اين امر موجب شده تا بسياري از آژانسهاي مسافربري و حمل بار و پيک موتوري ها با کمبود راننده مواجه شده و تعدادي از واحدهاي صنفي هم دست به تعطيلي زده اند که تداوم اين امر در دراز مدت به تعطيلي بيشتر واحدهاي صنفي خواهد شد.
وي افزود: واقعيت اين است که سهميه بنزين اختصاص يافته به رانندگان کفا نمي کند و بسياري از رانندگان مجبور با بنزين ليتري سه هزار توماني کار کنند که با اين قيمت بنزين و هزينه بالاي استهلاک خودرو، کار در آژانس هاي حمل و نقل و حمل بار و پيک موتوري به صرف رانندگان نيست و با اين هزينه ها دخل و خرج آنها جور در نميآيد.
شبان نهر رئيس اتحاديه حمل و نقل و اتومبيل کرايه کلانشهر تبريز، تصريح کرد: در حال حاضر بسياري از رانندگان آژانسهاي مسافربري از ادامه کار انصراف داده اند و همين مشکلاتي را براي صاحبان اين واحدها ايجاد کرده است.
وي در خصوص مشکلات پارکينگ داران نيز، بيان داشت: افزايش هزينه هاي روزمره اعم از حقوق و بيمه و اجاره بها، وجود پارکبان هاي خياباني، طرح زوج و فرد در منطقه بازار و کاهش تردد خودروها عملا موجب کاهش شديد درآمد پارکينگ هاي سطح شهر شده است و درست زماني که شهر نياز اساسي به پارکينگ و افزايش تعداد آنها دارد تا با کاهش بار ترافيکي در خيابان هاي کمک شاياني به آسايش و رفاه شهروندان نمايد؛ بسياري از اين واحدهاي صنفي به دليل باصرفه نبودن دست به جمع آوري و تعطيلي واحد صنفي زده اند.
رئيس اتحاديه حمل و نقل و اتومبيل کرايه کلانشهر تبريز، ادامه داد: حقيقت اين است که اگر تدبيري در اين خصوص انديشيده نشود، شهر در معرض خطر جدي در آينده از لحاظ ترافيکي و نياز به پارک خودروها به خصوص در مناطق پرترافيک خواهد بود.
شبان نهر در بخش ديگر سخنان خود در خصوص صنف اتودربست و جرثقيل داران هم اظهار داشت: اين صنف کمک شاياني به جابجائي کارکنان و لوازم سنگين ادارات و کارخانجات و مدارس و ... دارد که با افزايش نرخ توانايي خريد و نوسازي خودروها به روز عملا با قيمت بالاي آن خيلي سخت و مشکل شده و امکان جايگزيني نداشته و دولت نيز کمک بلاعوضي نمي کند و استفاده از ماشين هاي مدل پايين نيز با توجه به فرسوده بودن و عمر بالاي اتومبيل ديگر کفاف خرج رانندگان را نمي کند.
 وي اضافه کرد:  از سويي تعطيلي کارخانجات و کارگاههاي کوچک به دلايل رکود بازار و بيماري کرونا در آينده نزديک باعث کاهش درآمد و رکود بازار کار اين صنف زحمتکش شده و در آينده نزديک مشکل اساسي ايجاد خواهد کرد که بايستي از الان به فکر چاره بود.
وي افزود: به دنبال شيوع بيماري کرونا هم عملا موجب رکود کسب و کارها به ويژه اين صنف شده است و بسياري از واحدهاي صنفي با مشکل روبرو شده و دست به تعطيلي زده اند و برخي نيز در شرايط مساعد ندارند و نيازمند توجه ويژه متوليان امر و دست اندرکاران و مسئولان مرتبط با امور اصناف هستند.
رئيس اتحاديه حمل و نقل و اتومبيل کرايه کلانشهر تبريز، در خاتمه بيان کرد: اميد آن مي رود که در آينده نزديک با همکاري مسئولان امر، مشکلات و باري از دوش عزيزان  اين صنف زحمتکش  برداشته شود و شاهد رسيدن اين صنف به جايگاه واقعي اش باشيم.

گفت و گو از عین اله حسین زاده
انتهای پیام/
حل مشکلات فعالان اتودربست، اتومبيل کرايه، پارکينگ داران و جرثقيل داران تبريز، همت مسئولان را مي طلبد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار