قائم‌مقام بلبرینگ‌سازی ایران:

ظرفیت تولید امسال به ۲ میلیون قطعه می‌رسد

1399/06/20 - 09:04 - کد خبر: 26695 نسخه چاپی

نصر: قائم‌مقام شرکت بلبرینگ‌سازی تبریز با اشاره به احیای این کارخانه مادر پس از چند سال رکود گفت: تلاش می کنیم امسال ظرفیت تولید شرکت را به ۲ میلیون قطعه بلبرینگ برسانیم.

به گزارش نصر ، علی نواداد روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: ما شرکت بلبرینگ سازی را اواخر مهر پارسال از تشکیلات قضایی آذربایجان شرقی تحویل گرفتیم و ۶ ماه تمام مشغول بازسازی خطوط تولید بودیم که به مدت چند سال تعطیل و رها شده بودند.
وی اظهار کرد: در این مدت ماهانه حدود ۱.۱ میلیارد تومان برای راه اندازی مجدد و احیای خطوط تولید هزینه کردیم و علاوه بر اینکه ۱۶۰ کارگر قبلی بیکار را به سر کار برگرداندیم، ۶۰ نفر نیروی انسانی جدید نیز جذب کردیم.
وی اضافه کرد: هم اکنون روند جذب ۳۰ نفری نیروی انسانی دیگر نیز در شرکت بلبرینگ سازی تبریز در جریان است.
قائم مقام شرکت بلبرینگ سازی تبریز یادآوری کرد: این شرکت که تا حدود یک سال قبل از پرداخت حقوق کارگران خود ناتوان بود، در این مدت نه تنها احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است، بلکه ۹۰ فرصت شغلی مستقیم جدید نیز در آن ایجاد شده است.
وی با اشاره به هزینه های جاری حدود ۲ میلیارد تومانی شرکت در هر ماه گفت: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان «سال جهش تولید» نامگذاری شده است، انتظار می رود سازمان های مسوول گام های عملی در راستای حمایت و پشتیبانی از حوزه تولید بردارند.
وی به معطلی ۷۰ روزه ۷۵ تن ماده اولیه شرکت بلبرینگ سازی تبریز در بندرعباس نیز اشاره کرد و افزود: این امر به معنای توقف ۷۰ روزه تولید در این واحد بود که خوشبختانه در نهایت حل شد.
نواداد اضافه کرد: اگر خواستار تحقق شعار «سال جهش تولید» هستیم، باید پشتیبانی از حوزه تولید برای فعالان این حوزه عملی و ملموس شود و نباید اجازه داد که این قبیل اتفاقات برای واحدهای تولیدی روی دهد، زیرا مدیریت توقف تولید در وضعیت شکننده فعلی بسیار دشوار است.
وی با بیان اینکه تولیدات شرکت بلبریگ سازی تبریز تحت لیسانس کارخانه معتبر «اس.کا.اف» سوئد انجام می شود، یادآوری کرد: این شرکت تنها تولیدکننده بلبرینگ در ایران است که صفر تا ۱۰۰ تولید محصول در آن انجام می شود و در بقیه جاها بلبریگ ها مونتاژ یا به شکل «سی.بی.یو» به بازار عرضه می شوند.
وی اظهار کرد: ظرفیت اسمی بلبرینگ سازی تبریز ۵.۲ میلیون قطعه در سال است، اما تاکنون تنها یک بار در قالب سه نوبت کاری، میزان تولید آن به چهار میلیون قطعه در سال رسیده است.
قائم مقام شرکت بلبرینگ سازی تبریز افزود: آقای باقری به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی، این واحد را با نیت احیای یک کارخانه قدیمی و شناسنامه دار از تشکیلات قضایی تحویل گرفت و این نشان می دهد که اگر ساختارهای رسمی، حمایت قابل قبولی از حوزه تولید و فعالان آن داشته باشند، می توان به رونق این بخش حیاتی امیدوار بود.
وی از تلاش برای ایجاد زمینه های صادرات به عنوان رویکرد آتی این شرکت نام برد و اضافه کرد: برای ادامه حیات شرکت و برجسته شدن جایگاه آن گریزی جز حرکت در این مسیر نداریم.
عملیات ساخت و نصب تجهیزات شرکت بلبرینگ سازی تبریز در سال ۱۳۴۸ شمسی در منطقه صنعتی غرب تبریز توسط کارخانه بلبرینگ سازی معروف «اس.کا.اف» سوئد آغاز و در سال ۱۳۵۱ به بهره برداری رسید.
انتهای پیام/
ظرفیت تولید امسال به ۲ میلیون قطعه می‌رسد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار