هم اندیشی ارتشی ها و مدیرکل صدا و سیما در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس؛

مدیرکل صدا و سیما: از شناساندن ارتش به مردم غفلت کرده ایم/ تولید 800 ساعت برنامه با موضوع دفاع مقدس

1399/06/20 - 00:10 - کد خبر: 26694 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل صدا و سیما تاکید کرد: متاسفانه یکی از کارهای زمین مانده در استان ما عدم معرفی ظرفیت های ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در آذربایجان شرقی است. مردم ما باید با ظرفیت های ارتش و نقش ارتشی ها در 8 سال دفاع مقدس آشنا باشند و بدانند که به عنوان مثال لشکر 21 حمزه و یا پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز چه نقشی در دفاع مقدس داشته اند و در مورد ظرفیت های فعلی آنها نیز آگاهی یابند.

به گزارش نصر به نقل از روابط عمومی قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان، دیدار هم اندیشی امیر سرتیپ دوم عیسی میرزایی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 21 حمزه سیدالشهدا و ارشد نظامی آذربایجان شرقی و اردبیل و فرماندهان یگان های عمده ارتش مستقر در آذربایجان شرقی با مدیرکل صدا و سیمای استان با موضوع تشریح برنامه های چهلکین سالگرد دفاع مقدس روز چهارشنبه در مرکز صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
 
 در این دیدار ابتدا مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فرصت خوبی است تا یک بازخوانی کلی از داشته های معنوی خود داشته باشیم.
 
تولید 800 ساعت برنامه با موضوع دفاع مقدس در استان
مرتضی صفری با اشاره به جنگ شناختی که دشمن بر علیه کشورمان راه انداخته تاکید کرد: دشمن همواره تلاش می کند که یک خودتحقیری را به ملت ایران القا بکند و تمام تلاش آن ها این است که مشکلات کوچک ما را بزرگ، و موفقیت های بزرگ ما را کوچک نشان بدهد، همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند "دشمن تلاش می کند مردم را نسبت به آینده ناامید کند."
 
وی صحنه کنونی رقابت رسانه ای دشمن و شرایط و اوضاع فعلی را مشابه وضعیت 8 سال دفاع مقدس توصیف کرده گفت: امروزه دشمن ما از امکانات بسیاری برخوردار است از جمله بستر اینترنت و امکانات ماهواره ای و شبکه های اجتماعی همه و همه در اختیار دشمن می باشد که به لحاظ نابرابر بودن کاملا مشابه شرایط 8سال دفاع مقدس می باشد.
 
صفری بزرگترین تفاوت ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارتش و نیروهای مسلح در سایر کشورها را در مکتبی بودن ارتش کشور ما خوانده و ارتباطی که ارتش با مردم به صورت معنوی توانسته برقرار بکند را برگ برنده ارتش توصیف کرد.
 
مدیرکل صدا و سیما تاکید کرد: متاسفانه یکی از کارهای زمین مانده در استان ما عدم معرفی ظرفیت های ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در آذربایجان شرقی است. مردم ما باید با ظرفیت های ارتش و نقش ارتشی ها در 8 سال دفاع مقدس آشنا باشند و بدانند که به عنوان مثال لشکر 21 حمزه و یا پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز چه نقشی در دفاع مقدس داشته اند و در مورد ظرفیت های فعلی آنها نیز آگاهی یابند.
 
صفری با اشاره به یک مورد مستند در دست ساخت، برنامه «پلاک» جهت معرفی شهدای بسیج سپاه و تمامی 10 هزار شهید استان (به صورت معرفی کوتاه یک شهید قبل از اذان ظهر و یک شهید قبل از اذان مغرب)و... به تشریح اهم برنامه های صدا و سیمای مرکز استان و شبکه سهند برای هفته دفاع مقدس پرداخت.
 
وی افزود: برنامه ریزی سازمان برای امسال به مناسبت چهمین سالگرد دفاع مقدس تولید حدود 800 ساعت برنامه مختلف با موضوع دفاع مقدس می باشد که تقریبا 3برابر روال عادی کار سازمان می باشد که توجه و برنامه ریزی مضاعف سازمان برای تبیین ارزش های دفاع مقدس را نشان می دهد.
 
8 سال دفاع مقدس، یک دانشگاه کامل
در ادامه این جلسه هم اندیشی امیر سرتیپ دوم ستاد عیسی میرزایی نیز با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی و نظامی در کشور در آغاز جنگ گفت: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب قدرت ها و کسانی که منافعشان از دست رفته بود شروع به دشمنی با ما کردند و اولین و بزرگترین راهبرد دشمن تحمیل 8سال جنگ به ما در آن شرایط سخت و اوضاع دشوار بود. خوشبختانه ما از این امتحان بزرگ سربلند بیرون آمدیم و یک وجب هم از خاکمان را به دشمن ندادیم.
 
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه آذربایجان با اشاره به این نکته که امنیت ما تولید داخل است و اجاره ای نیست بر مستقل بودن و اقتدار ارتش کشورمان تاکید کرده افزود: امروزه کشورهایی در منطقه وجود دارند که امنیت آنان وابسته به کشورهای دیگر است و هزینه می کنند تا کشور دیگری اقتدارشان را تامین کند.زمانی بود که ما مجبور بودیم در زمینه های نیروی هوایی و هوانیروز و برخی بخش های دیگر دانشجو به خارج از کشور ارسال کنیم، اما اینک ارتش ما از سایر کشورها برای آموزش در زمینه های مختلف دانشجو می پذیرد. همه این ها حاصل استفاده از تجربیات 8سال دفاع مقدس است که باید به نسل جوان انتقال یابد که یکی از مهمترین اصول در این زمینه رعایت صداقت در بیان می باشد.
 
امیر سرتیپ دوم میرزایی با تاکید بر لزوم همکاری با صدا و سیما و عرصه رسانه گفت: ما حاضریم با تمام امکاناتمان با رسانه همکاری کنیم، زیرا باور داریم که نیاز است در جامعه امروز ما آنچه که صادقانه «ارتش» بوده به مردم معرفی شود و مردم اقدامات و فداکاری های ارتش را نه تنها در 8سال دفاع مقدس بلکه در بلایای طبیعی و خصوصا در معضل اخیر کشور عزیزمان، ویروس کرونا، بدانند.
 
ارشد نظامی ارتش در آذربایجان شرقی و اردبیل ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس را باید به جوان امروزی بیاموزیم زیرا که فرهنگ دفاع مقدس می تواند سبک زندگی بسیار خوبی را به جوان ما بدهد. 8سال دفاع مقدس مانند یک دانشگاه کامل است و می توان صدها رساله دکتری از آن استخراج کرد که وظیفه ماست که بتوانیم آموزه هایی که از این 8سال به دست آورده ایم به نسل های بعدی تبیین کرده انتقال دهیم.
 
خدا را شاکریم که ارتش ما ارتش انقلابی و ولایی است
حجت الاسلام محمدی نیز در پایان این نشست هم اندیشی با قدردانی از همکاری های مجموعه صدا و سیمای مرکز استان آذربایجان شرقی ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارتش ولایی خوانده بر مکتبی بودن ارتش تاکید کرد.
 
هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی های ارتش در آذربایجان شرقی و اردبیل در ادامه گفت: "سال گذشته هنگامی که در نماز جمعه سخنران پیش از خطبه ها بودم به حضور  25هزار چهره قرآنی در ارتش از جمله حافظین و قاریان اشاره کردم. در ارتش ما اجرای منظم و مداوم برنامه های زیارت عاشورا، دعای توصل، دعای کمیل و 3وعده اجرای نمازهای یومیه در کمتر سازمانی دیده می شود که ما خدا را شاکریم که ارتش ما ارتش انقلابی و ولایی است."
 
کاظم محمدی با اشاره به اضافه شدن 500 مکان مذهبی اعم از مساجد و حسینیه ها به ارتش پس از انقلاب افزود: ما در هر یگان اعم از نیروی زمینی، هوایی و... حداقل یک دارالقرآن به روز و تخصصی داریم که در مجموع 192 دارالقرآن به روز تاسیس شده است. وی همچنین با اشاره به طرح مصباح برای افزایش روحیه و بصیرت افزایی پرسنل وظیفه و پایور و خانواده ها و فرزندان پرسنل به دوره های ویژه بصیرت افزایی در قم و مشهد  برای فرماندهان از یادگارهای ویژه حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اشاره کرد.
 
کاظم محمدی همچنین با اشاره به محبوبیت ارتش دلیل این محبوبیت را حفظ اخلاص ارتشیان خواند و گفت: ما در تبریز امرایی داریم که مدال فتح از امام بزرگوار امت دریافت کرده اند و انتظار داریم که صداوسیما سراغ این انسان های مخلص برود و البته که یک بخش از این وظایف به عهده ما در سازمان عقیدتی سیاسی است که باید همکاری ها را افزایش دهیم.
 
انتهای پیام/
 
مدیرکل صدا و سیما: از شناساندن ارتش به مردم غفلت کرده ایم/ تولید 800 ساعت برنامه با موضوع دفاع مقدس نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار