خبر/

فرماندار هشترود از تاخیر شهرداری در راه اندازی مرکز ترک اعتیاد انتقاد کرد

1399/06/19 - 20:13 - کد خبر: 26684 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود از تاخیر شهرداری در ایجاد مرکز ماده ۱۶ ( نگهداری و ترک اعتیاد معتادان به مواد مخدر ) انتقاد کرد.

به گزارش نصر، امین امینیان روز چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان گفت: متاسفانه شهردار هشترود ۳۰ ماه است که به مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر بی اعتناست و اگر تا یک ماه آینده اقدام به ایجاد مرکز ماده ۱۶ نکند از طریق دادستانی وارد خواهیم شد.
وی گفت: نبود مرکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر برای نگهداری درمان مدارانه معتادان است و انتظار می رود به همت مسئولان ارشد استان در ایجاد این مرکز در هشترود تسریع شود و از این ظرفیت قانونی به خوبی استفاده شود.
امینیان احداث مراکز ترک اعتیاد و کمک به این امر را از مدرسه سازی مهمتر دانست و از خیرین خواست در احداث مراکز ترک اعتیاد کمک مالی کنند.ِ
فرماندار هشترود با بیان اینکه میزان اعتیاد در شهرستان همتراز با میانگین کشوری است، گفت: از جمعیت ۵۸ هزار نفری شهرستان ۱۰ هزار نفر درگیر اعتیاد هستند و ۲ هزار نفر هم اعتیاد به مواد مخدر دارند.
امینیان با بیان اینکه در پنج ماهه گذشته در شهرستان پنج کیلو شیشه صنعتی و ۲۲ کیلو تریاک کشف شده است، گفت : ۵۰ درصد طلاق های صورت گرفته به خاطر اعتیاد است.ِ
وی با بیان اینکه نگاه اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد، خاطرنشان کرد :کوتاهی در این امر دامن‌گیر تک‌تک آحاد جامعه و خانواده ها خواهد شد و پس نباید به راحتی از کنار آن رد شد.
وی افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی و همچنین ورود رسانه ها و بویژه صداوسیما به مقوله مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد می تواند میزان دچار شدن افراد بویژه جوانان به این بلای خانمان سوز را به مراتب کاهش دهد.
سهیل قشلاقی دادستان هشترود هم اظهار داشت: این بلای خانمان سوز بیشتر در حاشیه شهرها و مناطق آسیب پذیر به چشم می خورد که لازم است پس از شناسایی و برنامه ریزی دقیق، در این مناطق طرح های منسجم و یکپارچه به منظور پاک سازی اجرا شود.
وی گفت: متاسفانه شهرستان هشترود محل تردد ترانزیت موادمخدر است و روستاهای قویون قشلاقی و عزیزکندی هم در ورودی شهر در معرض این آسیب قرار دارند.
انتهای پیام/
فرماندار هشترود از تاخیر شهرداری در راه اندازی مرکز ترک اعتیاد انتقاد کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار