رییس کمیته امداد؛

چهار هزار مرکز نیکوکاری در کشور فعال است

1399/06/19 - 15:42 - کد خبر: 26674 نسخه چاپی

نصر: رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه هم اکنون چهار هزار مرکز نیکوکاری در نقاط مختلف کشور در امر خیر و احسان به نیازمندان فعالیت دارند، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این تعداد به هشت هزار مرکز خواهد رسید.

به گزارش نصر، مرتضی بختیاری روز چهارشنبه در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری تلاشگران در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل افزود: مردمی کردن امداد رسانی به نیازمندان و فقرا از وظایف اصلی مراکز نیکوکاری است و با تحقق این امر نتایج مطلوبی در اجرای سیاست‌های کلی کمیته امداد حاصل شده است.
وی با اشاره به راه اندازی مراکز تخصصی نیکوکاری بیان کرد: با افتتاح مراکز نیکوکاری رسانه، دانشگاه‌ها، حوزه علمیه، شهرک‌های صنعتی و اصناف بحث مردمی کردن امدادرسانی تحقق یافته و برکات این اقدام قابل لمس در جامعه خواهد بود.
وی اظهار داشت: رویکرد این مراکز مسجد محور بوده و جلب و جذب کمک‌های مردمی و  شناسایی و حمایت از اقشار نیازمند و آسیب پذیر از اولویت های این مراکز است.
وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز کشور است، اضافه کرد: با توجه به اینکه  ۵۵ درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد بانوان هستند این نهاد توجه ویژه ای به اشتغال خانگی دارد.
وی با اشاره به اینکه خودکفایی و توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش از دیگر اولویت های کمیته امداد امام خمینی (ره) است، ادامه داد: اشتغال، مسکن و پیوست فرهنگی، سه رکن اصلی و مهم برای توانمندسازی نیازمندان کشور است.
بختیاری با بیان اینکه این نهاد همواره نیازمند کمک های مردمی و خیرین در تمامی زمینه ها برای رفع نیازهای اساسی و مشکلات نیازمندان واقعی است، گفت: تصور اینکه کمیته امداد فقط صدقات را جمع آوری و در اختیار تهیدستان و فقرا قرار می دهد، صحیح نیست.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: با افتتاح ۱۸ موسسه و مرکز نیکوکاری جدید در اردبیل تعداد این مراکز در استان به ۱۰۸ مرکز می رسد.
وی اظهار داشت: پارسال در استان اردبیل برای ایجاد اشتغال پایدار ۹۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان پرداخت و زمینه اشتغال سه هزار و ۱۷۰ نفر فراهم شده است.
وی بیان کرد: این نهاد نیز امسال نیز با پرداخت هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات زمینه اشتغال پنج هزار نفر در استان اردبیل را فراهم خواهد کرد.
بیش از ۴۱ هزار خانوار با جمعیت بیش از ۸۰ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
انتهای پیام/
چهار هزار مرکز نیکوکاری در کشور فعال است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار