فرمانده لشکر ۲۱ حمزه؛

وحدت بین نیروهای مسلح در اوج است

1399/06/19 - 13:46 - کد خبر: 26664 نسخه چاپی

نصر: فرمانده لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان و ارشد نظامی ارتش در استان‌های آذربایجانشرقی و اردبیل گفت: وحدت کنونی بین نیروهای مسلح در اوج خود است.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ دوم عیسی میرزایی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس یگان های مسلح مستقر در  آذربایجان شرقی افزود: ارتش برای اشاعه و توسعه فرهنگ دفاع مقدس از همه امکانات استفاده می کند و با وحدت مثال زدنی که امروز در میان نیروهای مسلح برقرار است، به مردم اطمینان می دهیم تا پای جان لبیک گوی فرمان مقام معظم رهبری در حراست از کیان ایران اسلامی هواهیم بود.
وی تشابهات عمیق فرهنگ دفاع مقدس با فرهنگ عاشورا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: عقلانیت و حقانیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش در صحرای کربلا، همان ویژگی رهبری و مردم شهید پرور ما در دوران دفاع مقدس است.
امیر میرزایی از ایران به عنوان امن ترین کشور در یکی از ناامن‌ترین مناطق جهان نام برد و ادامه داد: امنیت کنونی کشورمان نتیجه خون‌های پاک شهدا و صبوری خانواده های معزز آنها، حمایت مردمی و رهبری مقتدرانه فرماندهی کل قوا است.
وی با تاکید بر اینکه برای اشاعه فرهنگ دفاع مقدس از همه امکانات‌مان باید استفاده کرد، یادآوری کرد: دفاع مقدس یک دانشگاه هشت ساله بود که درس‌های زیادی از آن آموختیم و باید از تجربیات آن دوران طلایی در مدیریت جامعه امروزی استفاده شود؛ آن تجارب گران سنگ باید به نسل های جدید و جوان منتقل شود تا هر کسی با هر جایگاهی وظیفه دارد تا این کارها را انجام دهد.
امیر میرزایی اضافه کرد: در دوران پس از پیروی انقلاب، برنامه دشمنان اسلام و انقلاب برای از بین بردن نظام اسلامی از طریق  جنگ بود، جنگی که در شرایط اقتصادی، سیاسی، نظامی و اجتماعی نامناسب به ما تحمیل شد.
وی گفت: اما در آن دوران پرتلاطم افتخار ما این بود که در هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادیم ذره‌ای از خاک کشورمان به دست دشمنان بیافتد.
سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا 

فرمانده سپاه عاشورا: دفاع مقدس عزت ملی را ارتقا داد
فرمانده سپاه عاشورا نیز در این نشست با اشاره به دستاوردهای مهم هشت سال دفاع مقدس، گفت: این دوران پرافتخار عزت ملی مردم ایران را ارتقا داد.
سردار عابدین خرم، اخلاص، شجاعت و توکل به خدا را برترین سلاح نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: آن دوران طلایی عزت ملی ایرانیان را بالا برد و عظمت این کشور و مردم را در مقیاس جهانی اعتلا بخشید.
وی اظهار کرد: دفاع مقدس از جمله برهه های خاص تاریخ ایران است که در آن تمام آحاد مردم در کنار رزمندگان برای دفاع از کیان میهن اسلامی پای کار آمدند و با تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده اجازه ندادند دشمن بعثی متجاوز ذره ای از خاک کشورمان را اشغال کند.
سردار خرم با بیان اینکه دفاع مقدس باید در جای جای میهن اسلامی‌ دیده شود، یادآوری کرد: برای تحقق این امر باید آثار، نوشته ها و خاظرات آن دوران غرورانگیز به شکل هنرمندانه به نسل های جدید و جوان ارایه و به درستی تبیین و تشریح شود.
وی ادامه داد: امسال در چله دفاع مقدس با اجرای برنامه‌های متعدد، یاد شهدا و بزرگداشت مقام شامخ ایشان و ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس را گرامی خواهیم داشت و رسالت ما یگان‌های مسلح در این پاسداشت و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس بسیار سنگین است.
به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه اولین روز هفته دفاع مقدس امسال به بیانات مقام معظم رهبری استماع کرده و برنامه‌های ویژه‌ای برای روز افتتاییه خواهیم داشت، شعار هفته گرامیداشت دفاع مقدس امسال را «ما قوی هستیم» اعلام و اضافه کرد: در این راستا برنامه هایی در حوزه های فرهنگی، ورزشی و عقیدتی مهیا شده است.
سردار اصغر عباسقلی زاده از اجرای تعداد بیش از ۴۰ برنامه مختلف و متنوع در آذربایجان شرقی طی هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: در اولین روز هفته دفاع مقدس ویژه برنامه‌ای با حضور خانواده های معزز شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس، مسئولین استانی و نیروهای مسلح در مصلای حضرت امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
وی از به نمایش گذاشتن دستاوردهای یگان‌های مسلح مستقر در آذربایجان شرقی در قالب‌های نمایشگاهی ویژه در پارک موزه شمیم پایداری خبر داد و گفت: توانمندی یگان‌های نیروهای مسلح در این نمایشگاه‌ها به صورت مجازی نیز با استفاده از ظرفیت های رسانه ملی و فعالان مردمی فضای مجازی با استفاده از پیام رسانهای متعدد به سمع و نظر مردم محترم خواهد رسید.
دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از نیروهای مسلح درخواست کرد با نهایت توان خود در برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان را یاری نمایند.
عباسقلی زاده گفت: برگزاری رژه موتورسواری، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس، ارائه خدمات ویزیت رایگان در بیمارستان‌ها به یاد شهدا، بزرگداشت شهدای سلامت و تجلیل و تکریم از مدافعان سلامت و همچنین انجام کمک‌های مومنانه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان است.
به گزارش ایرنا، فرماده پدافند هوایی شمالغرب ارتش جمهوری اسلامی ایران در تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه دشمن درس فراموش نشدنی از ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس گرفت، این دوران را برگ زرین تازریخ چند هزار ساله ایران دانست.
امیر سرتیپ دوم ستاد عباس عظیمی اظهار داشت:در دوران دفاع مقدس با نعمت ولایت و پشتیبانی آحاد مردم  و نیز وحدت نیروهای مسلح در کشور توانستیم پیروز مطلق جنگ باشیم و دشمن درس فراموش نشدنی از ملت بزرگ و قهرمان ایرانِ اسلامی در دوران دفاع مقدس گرفت.
به گفته وی دفاع مقدس جای اکتشافات زیادی دارد و ما هر سال می‌توانیم با واگویی جدید از این گنج عظیم نهایت استفاده را بکنیم.
امیر عظیمی اضافه کرد: ما در جنگی پیروز شدیم که همه کشورهای عربی و غربی از  دشمن بعثی حمایت می‌کردند، اما به لطف خدا، نعمت ولایت و پشتیبانی مردم و وحدت مثال زدنی نیروهای مسلح توانستیم پیروز شویم.
وی هدف دشمنان از شروع جنگ تحمیلی با ایران را ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: اما به فضل الهی نتیجه عکس داد و این انقلاب شکوهمند روز به روز تثبیت و قدرتمندتر شد و مهم‌تر از آن دنیا پیام جمهوری اسلامی ایران را در هشت سال دفاع مقدس شنید و انقلاب ما به جهان صادر شد.
امیر عظیمی افزود: امروز به پشتوانه هدایت‌های مقام معظم رهبری، رزمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران را شاهد هستیم و این اقتدار نتیجه فداکاری‌های کسانی است که در هشت سال دفاع مقدس جان‌ خود را فدای ایرانِ اسلامی کردند.
۳۱ شهریور ماه همزمان با شروع تجاوز رژیم بعث عراق به خاک کشورمان تا ۶ مهر ماه به عنوان هفته گرامیداشت دفاع مقدس در تقویم ایران نامگذاری شده است.
انتهای پیام/
 وحدت بین نیروهای مسلح در اوج است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار