محمدجواد آذری جهرمی؛

۸۶ هزار مدرسه در کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

1399/06/19 - 13:14 - کد خبر: 26655 نسخه چاپی

نصر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون ۸۶ هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و اتصال پنج درصد مناطق کشور نیز تا پایان امسال محقق می‌شود.

به گزارش نصر، محمدجواد آذری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: ۵۰۰ گیگابیت ظرفیت برای اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده و تاکنون به دلیل آنکه هنوز در ابتدای شروع مدارس هستیم و آموزش آغاز نشده، پنج گیگ آن مشغول شده است.
وی با بیان اینکه ۱۳ تا ۱۴ میلیون خانواده در کشور درگیر آموزش دانش آموزان هستند، اظهار داشت: زیرساخت‌های مجازی شرایطی را فراهم می کند تا آموزش در شرایطی که سلامت دانش آموزان مهم است، انجام شود.  
آذری جهرمی با بیان اینکه شبکه آموزشی شاد به دستور رییس جمهوری برای همه دانش آموزان درهمه اپراتورها رایگان شده است، افزود: حدود ۷۰۰ گیگابیت ظرفیت برای سامانه شاد تعریف شده است.
وی ادامه داد: پایش روی کیفیت شبکه وجود دارد و تا کنون از لحاظ مشکلات شبکه ای مساله ای نداریم و شبکه در حال خدمت رسانی به حوزه آموزش است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مساله ای که صورت وجود دارد این است که در برخی مناطق روستایی کشور که پنج درصد کل مناطق هستند، امکان دسترسی به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات برایشان فراهم نبود و برنامه ریزی کردیم تا پایان امسال این مناطق را متصل کنیم.
آذری جهرمی افزود: بخشی از این روستاها در استان زنجان بوده و هدف از سفر به زنجان هم نظارت و پی گیری این موضوع است.
وی اظهار داشت: هم اکنون از یک هزار و ۵۰۰ مدرسه ای که در استان زنجان وجود دارد، ۳۵۰ مدرسه امکان اتصال نداشتند و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است در سه گام تا اسفند متصل شوند که گام اول تا آبان ماه، گام دم تا بهمن و گام سوم تا اسفند امسال تعریف شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: با تمهیداتی که انجام شده و ابزارهای که وجود دارد، هم به لحاظ رایگان سازی زیر ساخت ها و هم به لحاظ اتصال مدارس خیلی آمادگی بالاتری نسبت به آن چیزی که در پیک اول کرونا بود، داریم.
آذری جهرمی با بیان اینکه وزارت آموزش و پروش هم توسعه خوبی را در نرم افزار شاد داده است، گفت:  همه با هم باید تلاش کنیم تا شرایطی فراهم شود که دانش آموزان، دانشجویان و معلمان و اساتید بتوانند از بستر فضای مجازی به عنوان یک فرصت برای حفظ و تداوم آموزش و حفظ سلامت استفاده کنند.
انتهای پیام/
۸۶ هزار مدرسه در کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار