وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

مراسم نمادین بازگشایی دانشگاه‌ها هفته آینده برگزار می‌شود

1399/06/18 - 16:17 - کد خبر: 26600 نسخه چاپی

نصر: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مراسم نمادین بازگشایی دانشگاه‌ها هفته آینده برگزار می‌شود، گفت: آغاز نمادین سال تحصیلی دانشگاه‌ها به معنای بازگشایی همزمان همه دانشگاه‌ها نیست زیرا هر دانشگاه براساس شرایط خود تصمیم می‌گیرد.

به گزارش نصر، «منصور غلامی» روز سه‌شنبه در توضیح زمان آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاها گفت: هر کدام از دانشگاه‌ها خودشان مراسم آغاز سال تحصیلی را برگزار می‌کنند. ما تنها مراسم نمادین شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها را هر سال برگزار می‌کردیم که برای امسال نیز به احتمال زیاد هفته آینده این مراسم نمادین را برگزار خواهیم کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: آغاز نمادین سال تحصیلی دانشگاه‌ها به این معنا نیست که ترم جدید همه دانشگاه‌ها در یک روز شروع شود. هر دانشگاه براساس شرایطی که دارد تصمیم می‌گیرد و یک روز را به عنوان روز آغاز سال تحصیلی جدید اعلام می‌کند.
غلامی با بیان اینکه دانشگاه‌ها مستقل از یکدیگر هستند، یادآور شد: دانشگاه‌ها مانند مدارس ابتدایی متصل و به هم پیوسته نیستند. مدارس ابتدایی در هر کجای کشور باید در یک روز مشخص سال تحصیلی خود را شروع کنند اما دانشگاه‌ها به این صورت نیست.
وی ادامه داد: شروع ترم جدید دانشگاه‌ها هر سال با اختلاف ۷ تا ۱۰ روز بوده است و امسال هم به این صورت خواهد بود بنابراین دانشگاه‌ها از این اختیار برخوردار هستند.

وزارت علوم با ستاد مقابله با کرونا هماهنگ است
غلامی با اشاره به مشکلات برخی از دانشگاه‌های کشور برای بازگشایی سال تحصیلی جدید، گفت: در برخی از دانشگاه‌ها، دانشجویان نتوانستند ترم گذشته واحدهای عملی را به دلیل شیوع ویروس کرونا بگذرانند لذا اغلب این واحدها را در ترم تابستان گذراندند و هنوز نمرات آنها نهایی نشده است. این دانشگاه‌ها به وزارت علوم اعلام کردند که تاکنون نتوانستند تکلیف این دانشجویان و واحدهای پیش‌نیاز آنها را مشخص کنند لذا زمان آغاز تحصیلی جدید را اعلام نکردند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: وزارت علوم با ستاد مقابله با ویروس کرونا هماهنگ است و مشکلی در آغاز تحصیلی دانشجویان به وجود نخواهد آمد.
انتهای پیام/
مراسم نمادین بازگشایی دانشگاه‌ها هفته آینده برگزار می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار