دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرد:

آخرین وضعیت پروازهای نامشخص ترکیه / تعویق دوباره تا ۱۱ مهر

1399/06/18 - 16:00 - کد خبر: 26598 نسخه چاپی

نصر: دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: پروازهای ایران و ترکیه مجددا تا تاریخ اول اکتبر مصادف با ۱۱ مهر ماه به تعویق افتاده و مشخص نیست که در این تاریخ هم این پروازها انجام یا مجددا به تاریخ دیگری موکول شود.

به گزارش نصر، در پی شیوع ویروس کرونا و مذاکرات کشورهای مختلف برای از سرگیری پروازهای خارجی بسیاری از کشورها با توافق ها و پروتکل های مشترک بهداشتی اقدام به از سرگیری پروازهای خود کرده اند، ایران نیز طی ماه های گذشته مذاکرات خود را آغاز کرده و در حال حاضر به بسیاری از مقاصد خارجی و البته با شرایط خاص پرواز می کند. اما ترکیه به عنوان یکی از کشورهایی که بیشترین پرواز را ایران به این مقصد داشت هنوز پروازهایش مشخص نیست و بارها  مسئولان این کشور برقراری مجدد پروازها به مقصد و از مبدأ ایران را اعلام کرده اند. اما مجددا این پروازها لغو شده است.
مقصود اسعدی سامانی - دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی - درباره ی آخرین وضعیت پروازهای ترکیه گفت: بر اساس آخرین توافقات صورت گرفته، قرار شد اول سپتامبر مصادف با ۱۱ شهریور ماه پروازهای ایران به ترکیه از سر گرفته شود اما دوباره این پروازها لغو شد و به ۱۱ مهر ماه یعنی اول اکتبر موکول شد.
وی با اشاره به این که مشخص نیست که پروازهای ایران و ترکیه در تاریخ جدید انجام شود، افزود: در حال حاضر فقط دو شرکت هواپیمایی پروازهای خود را به صورت خالی به ترکیه انجام می دهند، اگر مسافرانی در این کشور باشد آنها را به ایران باز می گردانند و به نظر می رسد همه چیز بستگی به وضعیت شیوع ویروس کرونا و کنترل آن دارد.
اسعدی سامانی گفت: پروازهای موردی ایرلاین های داخلی در هفته چند بار برای بازگرداندن مسافران به کشور انجام می شود، این در حالی است که شرکت هواپیمایی قطر به صورت پروازهای کانکشنی مسافران را به استانبول می برد که این پروازها یا از فرودگاه امام خمینی(ره) به دوحه و پس از آن به استانبول می رود یا انکه پس از رفتن به دوحه به بلگراد رفته سپس به مقصد فرودگاه استانبول پرواز می کند.
انتهای پیام/
آخرین وضعیت پروازهای نامشخص ترکیه / تعویق دوباره تا ۱۱ مهر خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار