حسن روحانی؛

وزارت صمت مانع از آشفته‌کردن بازار توسط دلالان و سودجویان شود

1399/06/18 - 15:27 - کد خبر: 26594 نسخه چاپی

نصر: رییس جمهوری تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با اعمال نظارت دقیق و سریع، آرامش را به بازار خودرو بازگردانده و مانع از آشفته‌کردن بازار توسط دلالان و سودجویان شود.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تاکید بر اهمیت دولت الکترونیک به عنوان یک اصل دقیق در حکمرانی خوب و شفاف با ویژگی سرعت و عدالت در دسترسی عموم به قوانین، برنامه‌ها و سیاست های اقتصادی گفت: دولت الکترونیکی امکان دسترسی به موقع و یکسان همه شهروندان به اطلاعات مورد نیاز را فراهم می‌کند.
رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت اصلاح نظام مالیاتی با استفاده از سازوکارهای دولت الکترونیکی، اظهار داشت: با ایجاد سامانه‌های موثر و پایانه‌های دقیق نظام مالیاتی باید سطوح بالاتری از عدالت مالیاتی تحقق پیدا کند.
روحانی افزود: در همین راستا تلاش بر این است که در هنگام تراکنش‌های مبادله کالا و خدمات بستر لازم برای فرآیندهای مالیاتی هم فراهم شود که این امر نیازمند هماهنگی بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی است.
رییس جمهور خاطرنشان کرد: سازوکارهای دولت الکترونیک در نظام پرداخت مالیات باید به نحوی باشد که همه ذی‌نفعان از یک سو بتوانند با استفاده از دقت و شفافی سیستم، از اطلاعات مربوط به خود مطلع شده و در زمینه مالیات سالانه خود از آن بهره گیرند و از سوی دیگر اطلاعات مصرف کالا و خدمات کشور همراه با میزان جریان مالی یا اعتبارات و مالیات برای تحقق عدالت اقتصادی فراهم شود.
روحانی تصریح کرد: نظام مالیاتی باید به طور شفاف، دقیق و بهنگام در محیط دولت الکترونیکی برای تمام مالیات‌دهندگان و سازمان دریافت‌کننده مالیات به صورت دقیق و مدون عمل کند.
در این جلسه همچنین گزارشی از وضعیت بازار خودرو و نوسانات قیمت در روزهای اخیر ارائه شد.
 رییس جمهوری با بیان اینکه تلاش دولت همواره این بوده که با مدیریت و نظارت بر قیمت کالاها و خدمات، نوسانات بازار تحت تاثیر عوامل برون‌زا، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار ندهد، تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با اعمال نظارت دقیق و سریع، آرامش را به بازار خودرو بازگردانده و مانع از آشفته‌کردن بازار توسط دلالان و سودجویان شود.
انتهای پیام/
 وزارت صمت مانع از آشفته‌کردن بازار توسط دلالان و سودجویان شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار