مدیرکل گمرک استان زنجان؛

کالای لوکس و مصرفی از گمرک زنجان ترخیص نمی‌شود

1399/06/18 - 13:10 - کد خبر: 26580 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: همه کالاهای وارد شده از طریق گمرک زنجان شامل مواد اولیه و ماشین‌آلات برای واحدهای تولیدی است و در اصل کالای لوکس و مصرفی از این گمرک ترخیص نمی‌شود.

به گزارش نصر، میرهاشم سیداحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ارزش صادرات از استان زنجان طی پنج ماهه امسال را ۷۳ میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش دارد.
وی بسته بودن مرزها در اثر شیوع کرونا، ممنوعیت صادرات شمش روی به صورت عام و مشکلات ناشی از بازگشت ارز حاصل از صادرات را از عوامل کاهش میزان صادرات در استان برشمرد و گفت: بالغ بر ۶۰ درصد از صادرات استان زنجان به ترکیه و یا کشورهای اروپایی از طریق این کشور است و بسته بودن سه ماهه مرزهای این کشور به دلیل شیوع کرونا، تاثیر قابل توجهی در کاهش صادرات زنجان داشت.
سیداحمدی ابراز امیدواری کرد، با فعال شدن دوباره مرزها طی ۲ ماه آینده میزان صادرات استان به وضعیت معمول خود برسد.
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد ارزش دلاری صادرات استان شامل شمش روی است، افزود: از ۷۳ میلیون دلار صادرات استان طی پنج ماهه امسال، حدود ۵۱ میلیون دلار آن مربوط به شمش روی بوده است.
سیداحمدی ادامه داد: حدود ۱۲ درصد از کالاهای صادراتی استان زنجان نیز شامل انواع ترانسفورماتور است.
مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: طی پنج ماه امسال ارزش هر تن کالای صادراتی از  این استان هزار و ۵۸۲ دلار بود که این میزان در میانگین کشوری ۳۰۰ دلار است و این نشان می دهد که کالاهای صادرشده از زنجان از ارزش بالایی برخوردارند.
وی ارزش کالاهای وارداتی به استان طی پنج ماهه امسال را ۹۱ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد کاهش دارد که دلیل عمده آن بسته بودن مرزها در اثر شیوع کرونا بود.
انتهای پیام/
کالای لوکس و مصرفی از گمرک زنجان ترخیص نمی‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار