ضرب الاجل ۲ ماهه دادگستری آذربایجان‌شرقی برای تعیین محدوده اراضی دولتی

1399/06/18 - 12:16 - کد خبر: 26574 نسخه چاپی

نصر: رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: دستگاه‌های اجرایی استان ۲ ماه برای اقدام موثر جهت اجرای قانون حدنگار به منظور تعیین و تثبیت حدود اراضی دولتی فرصت دارند.

به گزارش نصر، موسی خلیل اللهی روز سه شنبه در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی دادگستری آذربایجان شرقی افزود: در اجرای قانون جامع حدنگار(کاداستر) همه دستگاه های مربوطه ظرف مدت تعیین شده باید اقدامات موثر را انجام داده و پاسخگو باشند، در غیر این صورت اگر اراده ای بر این امر وجود نداشت از طریق مسیر قضایی پیگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه تنها راه پیشگیری از زمین خواری اجرای دقیق قانون جامع حدنگار است، اظهار داشت: اقدامات انجام شده در آذربایجان شرقی در راستای اجرای قانون جامع حدنگار از نقاط قوت استان بوده که باید به اطلاع مردم برسد.
خلیل اللهی با اشاره به لزوم اجرای قانون جامع حدنگار، گفت: از جمله تکالیف قوه قضائیه حفظ حقوق عامه می باشد که اجرای قانون جامع حدنگار در راستای تثبیت حقوق مالکیت اراضی دولتی یکی از مصادیق حقوق عامه است.
وی ادامه داد: باید توجه داشت که تا زمانی که این موضوع محقق نشود بخشی از اقدامات قضائی منتهی به نتیجه نخواهد شد و تنها راه پیشگیری از زمین خواری اجرای دقیق قانون جامع حدنگار است.
رییس کل دادگستری استان با تاکید بر انعکاس اقدامات انجام شده در راستای اجرای قانون جامع حدنگار در راستای پیشگیری از زمین خواری، یادآور شد: اقدامات انجام شده در آذربایجان شرقی در راستای اجرای قانون جامع حدنگار با قدرت پیش می رود و باید به ین اقدامات اطلاع رسانی شود.
به گزارش ایرنا، قانون تعیین حددنگار، موسوم به کاداستر، از جمله قوانین مترقی کشورمان در راستای صیانت از اراضی ملی است که اجرای آن از چند سال قبل در آذربایجان شرقی آغاز شده، اما تاکنون آمار و اطلاعات دقیقی از کمیت و کیفیت اجرای آن از سوی نهادهای مسوول به ویژه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ارایه نشده است. 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌شرقی بهمن ماه پارسال اذعان کرد که میزان پیشرفت طرح جامع حدنگاری (کاداستر) که در سطح ملی اجرا می‌شود، در این استان بسیار پایین است.
محمد افخمی در آن زمان، موضوع جامع قانون حدنگاری را از اولویت های بسیار مهم و محوری اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی اعلام و اضافه کرد: هم اکنون از زمان ابلاغ قانون حدنگاری تاکنون شاهد رشد پایین این طرح در استان هستیم که امیدواریم با تعامل ادارات به خصوص شهرداری در جایگزینی و تسریع این مهم اقدامات مناسبی را انجام دهیم.
جستوجوی فضای مجازی نشان می دهد که سازمان های اجرایی در آذربایجان شرقی تاکنون اجرای قانون حدنگار (کاداستر) را در استان جدی نگرفته اند و تنها رییس جهاد کشاورزی استان اواسط بهمن پارسال با اشاره به اینکه طرح کاداستر در ۲۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است، گفت: برای تهیه نقشه کاداستر ۱۲۶ هزار هکتار نیز عقد قرارداد شد.
انتهای پیام/
ضرب الاجل ۲ ماهه دادگستری آذربایجان‌شرقی برای تعیین محدوده اراضی دولتی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار