مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان خبر داد:

نصب نزدیک به پنج هزار کنتور هوشمند برق در تبریز

1399/06/18 - 11:39 - کد خبر: 26566 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از نصب نزدیک به 5000 کنتور هوشمند فهام در تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، عادل کاظمی در تشریح وضعیت نصب کنتورهای هوشمند فهام در حوزه‌ی برق تبریز، گفت: تا نیمه‌ی شهریورماه 99، تعداد 4912 کنتور فهام از نوع سیستم MDM در حوزه‌ی برق تبریز نصب شده‌اند.
وی با بیان این‌که حدود 9 هزار مشترک دیماندی در حوزه‌ی شرکت وجود دارند، افزود: طی سه سال گذشته موفق شدیم بیش از چهار هزار و 600 مشترک دیماندی را به کنتور فهام مجهز کنیم؛ از طریق کنتورهای فهام و سیمکارت‌های متصل به آن‌ها اطلاعات مصرفی مشترکان هر 15 دقیقه و به صورت آنلاین رصد و کنترل می‌شود و امیدواریم تا پایان سال تمامی مشترکان دیماندی را به کنتور هوشمند مجهز کنیم.
وی با اشاره به این‌که کنتورهای فهام، کنتورهای هوشمند هستند و برنامه‌ی تعویض کنتورهای مشترکان با کنتور فهام در راستای هوشمندسازی لوازم اندازه‌گیری انجام می‌گیرد، تصریح کرد: تعداد چهار هزار و 630 دستگاه معادل 94.3 درصد از کل کنتورهای فهام منصوبه آنلاین هستند و اطلاعات را به صورت مستمر دریافت و ارسال می‌کنند.
کاظمی هم‌چنین تعداد چهار هزار و 441 دستگاه از کنتورهای فهام منصوبه را دارای قابلیت قرائت آنلاین دانست و افزود: منظور از قرائت آنلاین، آن نوع قابلیتی است که در طول یک روز (حداکثر 24 ساعت گذشته) امکان صدور صورتحساب از طریق MDM را دارا باشد و 90 درصد کنتورهای منصوبه دارای چنین ویژگی‌ای هستند.
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز پایش کنتورهای فهام در خرداد ماه سال جاری، یادآور شد: در این مرکز، اطلاعاتی چون جریان، ولتاژ و ضریب بار به صورت سوابق ذخیره و رصد می‌شود و این مرکز قادر است در صورت لزوم دستور قطع و وصل و تنظیمات کنتور را از راه دور انجام دهد.
به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق تبریز، وی اظهار کرد: از مهمترین دستاوردهای این مرکز پایش، طرح‌های پاسخگویی بار طی ایام پیک سال است و می‌توان به صورت آنلاین، میزان مصرف مشتریان سنگین و پرمصرف را رصد کرده و اطلاعات دقیق و لحظه‌ای از آنها به ‌دست آورد.
انتهای پیام/
نصب نزدیک به پنج هزار کنتور هوشمند برق در تبریز خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار