مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی؛

۱۳۷ میلیون یورو برای ساخت خط دوم آب زرینه رود به تبریز هزینه شد

1399/06/18 - 10:09 - کد خبر: 26554 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی اعلام کرد: تاکنون ۱۳۷ میلیون یورو از محل فاینانس و ۹۵۰ میلیارد ریال از محل منابع عمومی برای ساخت خط دوم انتقال آب زرینه رود به تبریز هزینه شده است.

به گزارش نصر، یوسف غفارزاده گفت: خط دوم آب رسانی زرینه رود به تبریز به عنوان پشتیبان خط اول آبرسانی به طول ۱۴۶ کیلومتر با استفاده از لوله فولادی با قطرهای ۲ هزار، یک هزار و ۶۰۰، یک هزار و ۴۰۰ و یک هزار میلی متر در حال اجراست.
وی افزود: در این خط دو مخزن ۱۰ هزار و ۱۰۰ هزار مترمکعبی و یک ایستگاه با ارتفاع پمپاژ ۲۶۲ متر با دبی ۳ هزار و ۹۲ لیتر در ثانیه اجرا شده است.
وی اظهار کرد: این خط با هدف پشتیبان و پدافند غیرعامل خط اول آبرسانی تبریز برای تامین آب شرب ۲۴ شهر و ۳۳۷ روستای استان های آذربایجان غربی و شرقی اجرا می شود.
مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی اضافه کرد: از این تعداد دو شهر و ۱۲۰ روستا در آذربایجان غربی و ۲۲ شهر و ۲۱۷ روستا در آذربایجان شرقی قرار دارند.
وی تشریح کرد: سرمایه گذاری این طرح از محل فاینانس و منابع عمومی بوده که ۹۸ درصد فاینانس شامل ۱۱ درصد بصورت جذب نقدی و ۸۷ درصد بصورت خرید کالا در ۲۵ مرحله جذب شده است. 
غفارزاده گفت: این طرح هم اکنون از ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده که شامل اجرای حدود ۱۳۲.۷ کیلومتر از طول خط، اجرای بخشی از مخازن ۱۰ هزار و ۱۰۰ هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ شماره ۶ است.
وی افزود: اجرای خط دوم آب رسانی زرینه رود به تبریز در سال ۱۳۹۳ آغاز شده و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.
انتهای پیام/
۱۳۷ میلیون یورو برای ساخت خط دوم آب زرینه رود به تبریز هزینه شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار