معاون وزیر میراث فرهنگی؛

گردشگری هسته کلیدی توسعه آذربایجان‌شرقی است

1399/06/17 - 19:50 - کد خبر: 26544 نسخه چاپی

نصر: معاون برنامه‌ریزی و تامین منابع وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه یکی از هسته‌های کلیدی توسعه آذربایجان‌شرقی طی سال‌های اخیر حوزه گردشگری است، از اقدامات و حمایت‌های مؤثر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان از این حوزه قدردانی کرد.

به گزارش نصر، ساسان تاجگردون روز دوشنبه در دیدار با داود بهبودی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، برنامه‌ریزی دقیق و کارآمد را عامل اصلی توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری در این استان عنوان کرد. 
وی گفت: با توجه به جایگاه و ظرفیت‌های غنی آذربایجان شرقی در بخش‌های مختلف فرهنگی و تاریخی، مدیریت و توسعه آن‌ها امری مهم است که در سال‌های اخیر با مدیریت کارآمد و مشترک اداره کل میراث فرهنگی و سازمان برنامه‌ریزی همراه بوده است.
تاجگردون فعالیت پروژه‌های متعدد در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری را عاملی مؤثر در رونق اقتصادی آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: فعالیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری متعدد در این استان نشان‌دهنده آن است که به ‌رغم شرایط کرونایی حرکت‌های مؤثری در بخش مدیریتی انجام شده است.
معاون برنامه‌ریزی و تأمین منابع وزارت میراث فرهنگی با تأکید بر لزوم رونق و چرخش اقتصاد فرهنگ کشور، گفت: با توجه به اینکه سهم بودجه استان‌ها براساس ارزیابی شاخص‌های کارآمدی و برنامه‌ریزی مدیریتی تخصیص می‌یابد، با اتخاذ رویکردی هوشمندانه و جذابیت مدیریتی، جذب سرمایه برای پیشبرد اهداف توسعه اقتصاد فرهنگی استان روندی رو به رشد خواهد داشت، چراکه این استان از ظرفیت مدیریت هوشمند مؤثری برخوردار است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به تغییر رویکرد مدیریتی استان در دوران کرونایی برای پیشبرد اهداف گردشگری، گفت: به دنبال شرایط حاکم بر کشور در ۶ ماه گذشته اداره کل میراث فرهنگی استان با تغییر رویکرد مدیریتی و سوق اقدامات به سمت بازاریابی دیجیتال، در تلاش است تا در کنار جبران بخشی از خسارت‌های وارده به اقتصاد گردشگری استان، از رویکردهای نوین دنیا در تقویت زیرساخت‌ها و توسعه گردشگری استان در ابعاد بین‌المللی استفاده کند.
احمد حمزه زاده با اشاره به همراهی مستمر سازمان مدیریت و  برنامه‌ریزی استان در پیشبرد  اهداف توسعه فرهنگی استان، گفت: به غم کاهش اعتبارات در سال جاری، آذربایجان شرقی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی علاوه بر تأمین بودجه موردنیاز، از محل طرح توازن نیز اعتباری افزون بر ۶۵ میلیارد ریال برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری جذب کرده است.
انتهای پیام/
گردشگری هسته کلیدی توسعه آذربایجان‌شرقی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار