معاون تربیت و آموزش ارتش؛

ارتش الگوی ارائه آموزش در کشور است

1399/06/17 - 15:06 - کد خبر: 26520 نسخه چاپی

نصر: امیر سرتیپ دوم علیرضا شیخ در بازدید از مرکز آموزش پشتیبانی نزاجا گفت: ارتش به عنوان الگوی ارائه آموزش برای سایر ارگان های آموزشی کشور در شرایط کرونایی تبدیل شده است.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ دوم علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش در بازدید از دانشکده های تخصصی رسته های مختلف در مرکز آموزش و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش، گفت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا تمامی مراکز آموزشی و فرهنگی ارتش با قوت و قدرت آموزش های خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می کنند.
وی با بیان اینکه از ابتدای درگیری کشور با ویروس کرونا برنامه های آموزشی ارتش  بدون وقفه انجام شده است تاکید کرد: مفتخریم به اینکه تاکنون یک ساعت آموزش عقب افتاده نداریم و از پایین‌ترین دوره های آموزش تا دوره های مختلف تحصیلات تکمیلی در بالاترین رده های تخصصی در حال اجرا است و این به معنی حفظ آمادگی رزمی است، زیرا آموزش و آمادگی رزمی هرگز تعطیل شدنی نیست.
معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس، آموزش در شرایط بسیار دشوارتری نسبت به حال حاضر انجام می شد و رزمندگان با ماسک زیر بمباران شیمیایی مشغول به خدمت بودند، اکنون نیز کارکنان ارتش با ماسک های بهداشتی لحظه ای از آموزش غافل نشده اند زیرا هر سربازی باید خود را برای شرایط بحران آماده کند و مدیریت بحرانی که الان در محیط آموزشی ارتش قابل مشاهده است الگویی از دفاع مقدس در خود دارد.
وی خاطر نشان کرد: ارتش همیشه در شرایط سخت، پایدارتر و ماناتر عمل کرده است و با مدیریت صحنه های اجرایی توانسته با کمترین آسیب پذیری و با پایین ترین درصد ریسک ماموریت خود را پیش ببرد.
امیر سرتیپ دوم شیخ با اشاره به الگو پذیری کشور از ارتش درحوزه آموزش گفت: مدیریت فرایندهای آموزش در ارتش جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران کرونا به گونه ای طراحی شد که آموزش تعطیل نشود و با توجه به اینکه فرایند آموزشی همراه با تربیت و حتی تربیت مقدم بر آموزش است، امکان آموزش غیر حضوری و مجازی برای ما به هیچ عنوان امکان پذیر نبود و این مدل اجرای آموزش های حضوری، امروزه در سطح ملی و نیروهای مسلح به عنوان الگو مطرح شده است.
وی در پایان،اظهار کرد: با وجود تمام سختی‌ها و بحران‌هایی که در پیش رو داشتیم، موفق شدیم آموزش حضوری را در سطح نیروهای مسلح نهادینه کنیم و اکنون سایر سازمان ها نیز برابر این مدل آموزش فعالیت‌های خود را انجام می دهند.
انتهای پیام/
 ارتش الگوی ارائه آموزش در کشور است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار