آغاز دوره بین‌المللی پوشش همگانی سلامت در تبریز

1399/06/17 - 11:06 - کد خبر: 26495 نسخه چاپی

نصر: دوره آموزشی بین المللی «پوشش همگانی سلامت»، موسوم به (UHC) در مرکز کشوری آموزش مدیریت سلامت در تبریز آغاز شد.

به گزارش نصر، دوره آموزشی «پوشش همگانی سلامت» به منظور تقویت نظام سلامت در پاندمی کووید ۱۹ و با هدف توانمندسازی مدیران عالی حوزه سلامت در مقابله با کرونا به مدت ۱۰ روز برگزار می شود.
در این دوره ۳۴ نفر از اساتید خارجی و شش نفر از اساتید داخلی به صورت مجازی مطالب آموزشی خود را ارایه می کنند و بیش از ۷۰ نفر از مدیران فعال در حوزه بهداشت و درمان کشور در این برنامه آموزشی شرکت دارند.


شناسایی ۳۰هزار مبتلای کرونا در آذربایجان شرقی
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آیین آغاز به کار این پویش اظهار کرد: تاکنون حدود ۳۰هزار فرد مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی شناسایی شده و چهار و نیم درصد مبتلایان  فوت کرده اند.
محمدحسین صومی با اشاره به ۲ برابر شدن تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی در شبانه روز گذشته گفت: اگر چه تعداد فوتی های استان در ۲۴ساعت گذشته تنها چهار نفر بود، اما بستری ها به ۲۰۰ نفر رسیده است و هم اکنون ۷۸۰ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.
وی رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی را علت افزایش شمار مبتلایان به کرونا و انتشار این ویروس در استان عنوان و ابراز امیدواری کرد این روند ادامه پیدا نکند.
دوره آموزشی بین المللی پوشش همگانی سلامت با هدف توانمندسازی مدیران حوزه سلامت در پاندمی کوید۱۹ به مدت ۱۰روز در مرکز ملی آموزش مدیریت سلامت تبریز برگزار می شود.
انتهای پیام/
آغاز دوره بین‌المللی پوشش همگانی سلامت در تبریز خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار