سرپرست مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی خبر داد:

افزایش سه برابری پرداخت تسهیلات در بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی / تعداد مشتریان الکترونیک بانک توسعه تعاون 7 برابر شد

1399/06/17 - 10:39 - کد خبر: 26487 نسخه چاپی

نصر: سرپرست مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی از افزایش 250 درصدی مشتریان و افزایش سه برابری پرداخت تسهیلات این بانک در استان طی پنج سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی ؛ ناصر اسدی در نشست خبری مشترک اعضای ستاد نکوداشت هفته تعاون در استان افزود: تعداد مشتریان این بانک دولتی از 85 هزار نفر در سال 1394 به 227 هزار نفر در سال جاری رسیده است که می توان گفت تعداد مشتریان در طول این مدت 250 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در طول پنج سال گذشته میزان سپرده بانک 6  برابر شده و از رقم یک هزار و 380 میلیارد ریال به هفت هزار و 989 میلیارد ریال رسیده است.
اسدی تعداد شعب این بانک در استان را 21 شعبه و یک باجه خواند و افزود: در حال حاضر بانک توسعه تعاون با 162 نفر پرسنل در سراسر استان ارایه خدمت می کند.

 توسعه بانکداری الکترونیک
سرپرست مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی با اشاره به گسترش بانکداری الکترونیک و افزایش زیرساخت های بانکداری غیر حضوری و الکترونیک این بانک تصریح کرد: این احساس نیاز موجب شد تا بانک رویکرد خود را تغییر داده  و در این مدت بر تعداد مشتریان الکترونیک خود بیافزاید که خوشبختانه در طول پنج سال گذشته نیز شاهد افزایش قابل ملاحظه تعداد مشتریان الکترونیک در بانک توسعه تعاون استان بوده ایم.
اسدی اذعان داشت: تعداد مشتریان الکترونیک بانک از هشت هزار و 157 نفر در سال 1394 به 55 هزار و 775 نفر در سال جاری رسیده است که معادل افزایش حدود هفت برابری دارد.
وی ادامه داد: تعداد دستگاه های خودپرداز بانک نیز در استان از تعداد 37 دستگاه به 41 دستگاه رسیده است و تعداد دستگاه های POS نیز از یک هزار و 400 پرونده به سه هزار و 664 عدد رسیده است.
 
افزایش سه برابری پرداخت تسهیلات
سرپرست مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی نیز گفت: در حوزه پرداخت تسهیلات بانکی نیز بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی مبلغ پرداختی به مشتریان این بانک در طول 5 سال گذشته حدود سه برابر شده است به نحوی که از سه هزار و 161  میلیارد و 375 میلیون ریال سال 1394 به 9 هزار و 92 میلیارد و 937 میلیون ریال رسیده است این میزان پرداختی نیز از 432 پرونده به 27 هزار و 249 پرونده معادل 63 برابر افزایش بوده است.
وی اظهار داشت: در این میان بخش خدمات با  سه هزار و 633 میلیارد و 82 میلیون ریال بیشترین فراوانی تسهیلات اعطایی و به ترتیب صنعت و معدن ( سه هزار و 266 میلیارد و 674 میلیون ریال) ؛ کشاورزی ( یک هزار و 385 میلیارد و 142میلیون ریال)، بازرگانی ( 570 میلیارد و 817 میلیون ریال) و مسکن ( 513 میلیارد و 836 میلیون ریال) بیشتری میزان اعطا را به خود اختصاص داده اند.
اسدی خاطر نشان کرد: همچنین تعداد پرونده های تسهیلاتی نیز از 432 پرونده در سال 1394 به 27 هزار و 249 پرونده در سال جاری رسیده است.
.
 
رونمایی از «بسته اعتباری جهش تولید»
اسدی در ادامه این نشست خبری از بسته اعتباری جهش تولید خبر داد و افزود: بانک توسعه تعاون در راستای تحقق شعار "جهش تولید"، هم‌زمان با گرامی داشت هفته تعاون به‌عنوان تنها بانک تخصصی در این بخش از «بسته اعتباری جهش تولید» رونمایی کرد.
وی تصریح کرد: تسهیلات موضوع "بسته اعتباری فرصت ناب تعاون" که با اولویت حمایت از شرکت‌های تعاونی مورد تصویب هیات مدیره بانک توسعه تعاون قرارگرفته حداکثر تا 100 میلیارد ریال و فرصت ویژه 4 ماهه تنفس در بازپرداخت طراحی‌شده که بر اساس هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات مؤثر از سوی این بانک به بخش‌های مختلف تعاون اعم از تولیدی و خدماتی و نیز اصناف و بنگاه‌های اقتصادی خارج از بخش تعاون با اولویت اشتغالزایی در اقتصاد ملی پرداخت خواهد شد.
سرپرست مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی ادامه داد: موضوع تسهیلات فوق به‌منظور رونق بخشی به تولید و فضای کسب‌وکار، تأمین سرمایه در گردش موردنیاز بابت تأمین مواد اولیه و حمایت از نیروی کار شاغل در بخش‌های متقاضی دریافت تسهیلات است.
وی گفت: بر اساس این طرح، مبلغ تسهیلات مطابق با نیازسنجی بنگاه اقتصادی متقاضی و بر اساس صورت‌های مالی و کیفیت فعالیت و چرخش مالی درخواست‌کننده تسهیلات، حداکثر تا سقف 100 میلیارد ریال به ازای شرکت‌های تعاونی و حداکثر تا سقف 40 میلیارد ریال بابت شرکت‌های خارج از تعاون، همچنین حداکثر تا سقف 20 میلیارد ریال بابت اشخاص حقیقی بخش تعاون و تا سقف 10 میلیارد ریال بابت سایر فعالین اقتصادی بر اساس چارچوب ضوابط و مقررات اعتباری بانک پرداخت می‌گردد.
به گفته اسدی؛ نرخ این تسهیلات با نگاه حمایتی از بخش تعاون، 15 تا حداکثر 16 درصد برای تعاون گران و 17 تا حداکثر 18 درصد برای سایر فعالین اقتصادی، بر اساس عقد مرابحه، پیش‌بینی‌شده که دوره بازپرداخت آن حداکثر 24 ماه شامل 4 ماه تنفس خواهد بود.
انتهای پیام/
افزایش سه برابری پرداخت تسهیلات در بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی / تعداد مشتریان الکترونیک بانک توسعه تعاون 7 برابر شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار