سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل؛

اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند

1399/06/17 - 11:00 - کد خبر: 26486 نسخه چاپی

نصر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند.

به گزارش نصر، شهرام حبیب‌زاده روز یکشنبه  افزود: در حال کلی استان اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارد، خلخال وضعیت نارنجی را تجربه می‌کند و سایر شهرستان‌های استان در حالت سفید و زرد قرار دارند.
وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۲۶ نفر در اردبیل ، چهار نفر در پارس‌آباد ، هفت نفر در مشگین‌شهر ، پنج نفر در گرمی و ۲ نفر در خلخال می‌باشند.
وی افزود: در این مدت ۲۲ نفر با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان مرخص شدند.
به گفته حبیب‌زاده، در حال حاضر ۲۱۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۱ بیمار در بخش‌های آی‌سی‌یو تحت مراقبت قرار دارند.
طی شبانه‌روز گذشته ۲ نفر در استان در اثر بیماری کرونا جان باختند.
او با هشدار جدی به شهروندان در خصوص تبعات سخت عمل نکردن به توصیه‌های بهداشتی و رعایت نکردن پروتکل‌های اعلام شده افزود: شهروندان استان باید از هر گونه تجمع و ازدحام به هر بهانه‌ای پرهیز کنند.
وی، خودداری از حضور در اماکن و مراسم پرازدحام، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها را سه راهکار اساسی مقاله با ابتلا به کرونا ذکر کرد و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به تنهایی مسوولیت درمان را بر عهده دارد و برای پیشگیری و کاهش بار بیمارستان‌ها، باید تمامی سازمان‌ها و مردم همکاری کنند.
انتهای پیام/
اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار