معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه:

توسعه فعالیت‌های پژوهشی دانش آموزی سرمایه‌گذاری برای آینده است

1399/06/17 - 09:56 - کد خبر: 26482 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با اشاره به نقش پژوهشسراهای دانش‌آموزی در توسعه آموزشی گفت: توسعه فعالیت‌های پژوهشی و استارت آپ دانش‌آموزی، سرمایه‌گذاری برای آینده است

به گزارش نصر، سیدعلی موسوی حسینی روز دوشنبه در جلسه هیئت امنای پژوهشسرای دانش آموزی مراغه افزود: براین اساس توجه ویژه به بهره گیری از ظرفیت پژوهشسرای دانش آموزی بیش از پیش ضروری است.
وی ادامه داد: کشف و پرورش استعدادهای ناب از سنین پایه حتی در مهدهای کودک و مدارس باید مورد توجه دستگاه تعلیم و تربیت و پژوهشسرای دانش آموزی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به بیکاری حدود ۱۸ درصدی در شهرستان مراغه، توسعه آموزش های پژوهش محور در بین دانش آموزان می تواند در درازمدت زمینه ساز رشد و بالندگی علمی و به دنبال آن توسعه و رونق اقتصادی شود.
وی افزود: ایجاد ارتباط موثر بین مراکز رشد دانشگاهی و پژوهشسرای دانش آموزی نیز زمینه ساز ارتباطی تاثیرگذار در زمینه های مختلف علمی و آموزشی است.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز با اشاره به فعالیت های آموزشی و پژوهشی پژوهشسرای دانش آموزی این شهرستان گفت: این مرکز هم اکنون به صورت هیئت امنایی، اداره می شود.
رضا آسیابی افزود: قبولی ۲۶ نفر از دانش آموزان مراغه ای در مرحله المپیاد نانو در سال تحصیلی گذشته و راهیابی به مرحله کشوری، نشان دهنده فعالیت های موثر این پژوهشسراست.
وی ادامه داد: همچنین جذب چهار هزار و ۹۰۰ نفر در فعالیت های این پژوهشرا و شرکت  فعال ۵۰۰ دانش آموز به صورت مستمر در این مرکز، بخشی از عملکرد این پژوهشسراست.
وی اضافه کرد: هم اکنون در این پژوهشسرا، انجمن های مختلفی چون سلول های بنیادی، نانو فناوری، کدنویسی و کامپیوتر، زیست فناوری و نجوم فعال هستند.
وی افزود: کمبود فضا و اعتبارات برای توسعه پژوهشسرای دانش آموزی از جمله مشکلات این مرکز بوده که با همراهی و همکاری برون بخشی می تواند مرتفع شود.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
انتهای پیام/
توسعه فعالیت‌های پژوهشی دانش آموزی سرمایه‌گذاری برای آینده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار