مدیر جهادکشاورزی مرند؛

پیش‌بینی برداشت ۳۵۰ تن بادام از باغات شهرستان مرند

1399/06/17 - 09:49 - کد خبر: 26481 نسخه چاپی

نصر: مدیر جهادکشاورزی مرند با اشاره به آغاز برداشت بادام از باغات این شهرستان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۵۰ تن بادام برداشت شود.

به گزارش نصر، علی صیادی روز دوشنبه در گفتگویی اظهار کرد: ۷۳۵ هکتار از باغات شهرستان، باغ بادام است که از این میزان ۱۷۵ هکتار باغ آبی و ۵۶۰ هکتار را باغات دیم تشکیل می‌دهد؛ همچنین۵۱۰ هکتار از باغات بارور و ۲۲۵ هکتار نیز باغات غیربارور است.
وی افزود:‌ متوسط برداشت بادام در هر هکتار از باغات دیم شهرستان مرند بطور میانگین ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلو و در باغات آبی ۱.۵ تن است و در مجموع پیش بینی می‌شود امسال به دلیل بارش باران های ممتد و عدم تلقیح و سرمای دیررس بهاره حدود ۳۵۰ تن  بادام از باغات شهرستان مرند، برداشت شود.
 مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند با اشاره به اشتغالزایی فصل برداشت بادام گفت: تعداد بهره برداران مشغول فعالیت در باغات بادام ۶۵۰ خانوار در سطح شهرستان است.
وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت باغات بادام در شهر بناب و روستاهای دولت آباد، ابرغان، زرغان از توابع بخش مرکزی و روستاهای یکان کهریز، یکان علیا و روم قویوسی بخش یامچی است،افزود: سیاست سازمان و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مرند توسعه کشت بادام در روستاهای شرق مرند است.
صیادی ادامه داد: محصول بادام به ۲ شکل دیم و آبی قابل کشت است؛ ارقام بادام دیم در شهرستان بیشتر شامل ارقام محلی و ارقام اصلاحی دیرگل و پیوندی از جمله ارقام آذر، سهند، شکوفه، یلدا، نون پاریل و فرانسیس است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند با اشاره به آفات باغات بادام تاکید کرد: آفات کنه و زنبور مغزخوار بادام، بیماری‌های قارچی از جمله لکه آجری و غربالی است که در اثر گرد و غبار ناشی از جاده های خاکی در اطراف باغات بادام بوجود می‌آید و اجرای مبارزه تلفیقی و ارتقای سطح مدیریت باغات از طرف باغداران در کنترل عوامل آفت زا مهم و تاثیرگذار است.
کار برداشت بادام درختی در شهرستان مرند از دهه اول شهریور آغاز و تا اوایل مهر ادامه می یابد.
شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
انتهای پیام/
پیش‌بینی برداشت ۳۵۰ تن بادام از باغات شهرستان مرند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار