مشاور عالی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری/

سیاسی‌کاری‌ها از سرعت حرکت علم و فناوری می‌کاهد/ ضرورت افزایش فعالیت‌های فناورانه در حوزه حفاری‌های عمیق

1399/06/16 - 17:36 - کد خبر: 26468 نسخه چاپی

نصر: مشاور عالی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سیاسی‌کاری‌ها از سرعت حرکت علم و فناوری می‌کاهد. ما در معاونت علمی و فناوری به دنبال سیاسی‌کاری نیستیم و انتظار داریم برخی افراد نیز اجازه دهند که علم‌ و فناوری به مسیر اصلی خود در جامعه حرکت کند.

به گزارش نصر ، "کامبیز مهدی‌زاده" در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و‌ فناوری ریاست جمهوری با منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز گفت: آذربایجان در طول تاریخ، سر ایران است و امیدواریم با ایجاد کارگروه‌های مشترک در بخش‌های مختلف، شاهد تسریع فعالیت‌های فناورانه در استان باشیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی آذربایجان شرقی و نقش آن در ایجاد اشتغالزایی و شکوفایی اقتصادی جامعه عنوان کرد: آذربایجان، قطب معدنی کشور است که باید با همدلی و هم‌صدایی، نهایت تلاش لازم برای جذب و شناسایی طرح‌های فناورانه و موضوعاتی همچون ژئوتوریسم را بکار گیریم.
وی ‌خواستار توجه شرکت‌های فناورانه به حفاری‌های عمیق معدنی شد و ابراز کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از صاحبان طرح‌های این چنینی به صورت ویژه حمایت می‌کند.
مشاور عالی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تعداد دودکش‌های کارخانجات دیگر نشانگر توسعه نیست‌ بلکه فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه، تعیین کننده شدت و میزان توسعه جوامع در دنیای کنونی هستند.
مهدی‌زاده از انتشار فراخوان تفاهم‌نامه مشترک طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری با منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در روزهای آتی خبر داد و ابراز کرد: دبیرخانه دائمی این تفاهم نامه نیز به زودی در تبریز راه‌اندازی می شود.
وی در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: امیدواریم با همکاری جوانان متخصص،خوش‌فکر و کاربلد استان بتوانیم به عقب‌ماندگی آذربایجان در حوزه معدن پایان دهیم.
وی بهبود فضای کسب و کارهای فناورانه را از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برشمرد و عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ها باید به اقدامات و برنامه‌های عملیاتی منتهی شده و به جلسات کلیشه‌ای و‌ بدون نتیجه، منتهی شود.
مهدی زاده هچنین با انتقاد از برخی سیاسی‌کاری‌های‌ عمدی برای کاهش سرعت فعالیت‌های فناورانه‌ در جامعه عنوان کرد: ما در معاونت علمی و فناوری به دنبال سیاسی‌کاری نیستیم و انتظار داریم برخی افراد نیز اجازه دهند که علم‌ و فناوری به مسیر اصلی خود در جامعه حرکت کند.
مهدی زاده همچنین از راه‌اندازی کارخانه‌های‌ فناوری در بسیاری از استان‌های کشور با حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: امیدواریم با حمایت‌ توجه مدیران استانی درآذربایجان شرقی نیز به زودی شاهد افتتاح کارخانه فناوری تبریز باشیم.
گزارش نصر حاکی است، در این آیین، تفاهم‌نامه همکاری مشترک طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی فی مابین معاونت علمی و‌ فناوری ریاست جمهوری و منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی نیز امضا شد.
انتهای پیام/
سیاسی‌کاری‌ها از سرعت حرکت علم و فناوری می‌کاهد/ ضرورت افزایش فعالیت‌های فناورانه در حوزه حفاری‌های عمیق سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار