مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان؛

تردد کامیون‌ از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی ۴۶ درصد افزایش یافت

1399/06/16 - 12:40 - کد خبر: 26439 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به متوسط افزایش ۴۶ درصدی تردد کامیون‌های ایرانی از پایانه‌های مرزی استان در مدت سپری شده از سال جاری گفت: امسال تردد کامیون‌ از مرزهای نوردوز و جلفا نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۶ و ۶۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده، روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه در این مدت بیش از ۵۷ هزار دستگاه کامیون باری سنگین از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرده اند، افزود: امسال ۳۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و ۲۱ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون از مرز جلفا تردد کرده اند.
وی اظهار داشت: در همین مدت میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۳۸۰ هزار و ۶۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۲۱ هزار و ۲۰۰ تن بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا نیز ۱۲۵ هزار و ۳۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۱۳۷هزار و ۴۰۰ تن بوده است.
علیزاده، ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت و محدودیت تردد مسافر در این مرزها، میزان تردد مسافر از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز ۲۳ هزار و ۹۰۰ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۵ درصدکاهش یافته است.
آذربایجان شرقی با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.
پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا ارتباط کشورمان با جمهوری ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می کند و با جمهوری خودمختار نخجوان (آذربایجان) هم از طریق پایانه مرزی جلفا ارتباط زمینی امکان پذیر است.
پایانه مرزی جلفا به عنوان قدیمی ترین پایانه مرزی ایران در ۱۳۲ کیلومتری و پایانه مرزی نوردوز در ۱۹۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده اند.
انتهای پیام/
تردد کامیون‌ از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی ۴۶ درصد افزایش یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار