نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو خبر داد:

لزوم توجه به بروزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی تبریز

1399/06/16 - 09:56 - کد خبر: 26415 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: ضروری است بروزرسانی تجهیزات و ایستگاه‌های عملیاتی آتش‌نشانی همزمان با توسعه‌ی شهر، مورد توجه اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز قرار گیرد و ما هم به عنوان نماینده سعی در برطرف کردن مشکلات این سازمان داریم.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام سید محمد رضا میرتاج‌الدینی با حضور در سازمان آتش نشانی تبریز، ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی آتش نشانان، بیان کرد: حضور آتش نشانان در یک جامعه، نشانه آرامش و امنیت است. آتش نشانان و تمامی افرادی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند، در خط مقدم دفاع از مردم در مقابل حوادث طبیعی و غیر طبیعی هستند.
وی افزود: تمامی آتش نشانان افرادی هستند که همیشه جان خود را برای نجات جان و مال مردم به خطر می‌اندازند و این بالاترین مقام انسانیت است.
وی خاطرنشان کرد: آتش نشانی تبریز از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و برج یانقین، نشانه‌ی قدمت آتش نشانی تبریز و در کنار سایر نمادهای توسعه قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز نیز در این دیدار، با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهید محمد قلیزاده، شهید راه خدمت، با اشاره به سه محور اصلی فعالیت‌های این سازمان در حوزه‌های آموزش، پیگشیری و عملیاتی، گفت: آتش‌نشانی تبریز به عنوان اولین آتش نشانی کشور عملکرد قابل قبولی در سطح آتش نشانی‌های کشور داشته و با 541 نفر پرسنل و 23 ایستگاه عملیاتی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
آتش پاد علیرضا زبردست ادامه داد: میانگین زمانی استاندارد برای رسیدن به محل حادثه، سه الی پنج دقیقه بوده و بیشترین میزان حوادث نیز مربوط به حوادث آسانسور است، از این رو نظارت بیشتری بر آسانسورهای شهری برای کاهش میزان حوادث آسانسور از سوی مراجع ذیربط ضروری به نظر می‌رسد.
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی تبریز، صدور طرح‌های ایمنی برای کارخانجات را از دیگر برنامه‌های مورد نظر این سازمان برای ایمن سازی، عنوان کرد و خواستار پیگیری این طرح از سوی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، زبردست با اشاره به اقدامات آموزشی وسیع توسط حوزه آموزش این سازمان، گفت: آموزش‌های حضوری تئوری و عملیاتی در تمامی مقاطع سنی و تحصیلی انجام شده و این آموزش‌ها در دوران پاندمی کووید۱۹ هم به صورت مجازی از طریق سایت و نرم افزار همیار آتش نشان، ادامه داشت.
وی، عقد تفاهم نامه برای ساخت و طراحی ربات آتش نشان در قالب پهپاد با همکاری دانشگاه آزاد ایلخچی را از دیگر اقدامات عملیاتی این سازمان، عنوان کرد و یاد آور شد: این پهپاد در راستای بروز رسانی تجهیزات عملیاتی، رصد و اطفاء سریع محل حادثه و حفظ جان آتش نشانان به کار گرفته می‌شود.
بر اساس این گزارش، تندیس برج یانقین در پایان این دیدار به رسم یاد بود به حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی اهداء شد.
انتهای پیام/
 لزوم توجه به بروزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی تبریز خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار