رئیس سازمان صمت استان؛

ظرفیت تولید در نفلین سینیت کلیبر ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

1399/06/15 - 21:49 - کد خبر: 26408 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با تغییر در فرآیند خطوط تولید نفلین سینیت کلیبر از خشک به تر، ظرفیت تولید در این مجتمع معدنی و صنعتی از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد افزایش می‌‎یابد.

به گزارش نصر، حبیب امین زاده در حاشیه بازدید از مراحل اجرایی فازهای توسعه نفلین سینیت کلیبر افزود: با ارتقای کیفیت محصولات تولیدی در این مجتمع علاوه بر تامین نیاز داخل ، مسیر صادرات این محصول نیز هموارتر می شود .
وی اعلام کرد: برای ورود به عرصه رقابت و بازارهای جدید طرح توسعه این واحد که در سال ۹۷ آغاز شده است، آذر ماه امسال به بهره برداری می رسد.
امین زاده افزود: در حال حاضر علاوه بر اشتغال ۲۰ نفری در معدن، ۷۵ نفر نیز در صنایع معدنی مشغول بکار هستند که این رقم در آذر ماه به ۱۱۰ نفر خواهد رسید و با تکمیل و راه اندازی فازهای بعدی اشتغال در این واحد صنعتی و معدنی به ۱۵۰ نفر افزایش می یابد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در خصوص فازهای بعدی طرح توسعه این واحد صنایع معدنی گفت: در ۲ فاز دیگر ابتدا باطله های کارخانه قبلی بازیافت و در نهایت یک محصول کیفی با قابلیت صادرات تولید می شود .
وی خاطرنشان کرد: محصول نهایی این واحد صنایع معدنی، بعد از خردایش و آهن زدایی به صورت کنسانتره دانه بندی شده در کارخان های کاشی و سرامیک و شیشه کاربرد دارد .
معدن رو باز نفلین سینیت کلیبر با ذخیره قطعی ۹۶ و احتمالی بیش از یکصد میلیون تن ماده معدنی نفلین سینیت در فاصله ۱۳ کیلومتری کل این شهر قرار دارد .
قطر این ماده معدنی پس از انتقال به کارخانه ضمن انجام فرایند خردایش و آسیاب به کمتر از ۲ سانتی متر می رسد که زمینه برای شروع عملیات آهن زدایی فراهم می شود.
در این بخش درصد عنصر آهن به عنوان عنصر مزاحم از ۱.۵ تا ۲ درصد به کمتر از ۰.۲۲ درصد کاهش می یابد.
این فرآیند از سال ۸۳ تا کنون در حال اجراست که با شروع به کار فازهای جدید تحول بزرگی در مجتمع صنعتی و معدنی نفلین سینیت کلیبر رخ خواهد داد.
با تغییر در مکانیزم تولید از خشک به تر ضمن جلوگیری از خروج ارز برای واردات این محصول ، ابتدا نیاز صنایع داخل کشور تامین و سپس زمینه برای صادرات نیز فراهم می شود.
انتهای پیام/
ظرفیت تولید در نفلین سینیت کلیبر ۵۰ درصد افزایش می‌یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار