خبر/

مرکز نوآوری شهر هوشمند ارومیه با حضور معاون رییس جمهوری افتتاح شد

1399/06/15 - 15:43 - کد خبر: 26391 نسخه چاپی

نصر: مرکز نوآوری امنیت اطلاعات شهر هوشمند آذربایجان غربی امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ارومیه افتتاح شد.

به گزارش نصر، رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در حاشیه افتتاح این طرح در گفت و گو با خبرنگار گفت: این مرکز نو آوری در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع در دانشگاه ارومیه احداث شده است.
علی‌محمد نیکبخت ادامه داد: بخش دیگر این مرکز نیز در مجموعه پردیس دانشگاه ارومیه واقع شده و قدمت تاریخی دارد که ساختمان علوم برای تبدیل به محلی برای استقرار مراکز نوآوری و فناوری آذربایجان غربی ترمیم شده است.
وی اظهار داشت: برای راه‌اندازی مرکز نوآوری امنیت اطلاعات شهر هوشمند آذربایجان غربی پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی بیان کرد: تاکنون ۶ واحد فناور در این مکان مستقر شده و این مجموعه ظرفیت استقرار ۱۲ واحد فناوری فعال در حوزه شهر هوشمند را دارد.
نیکبخت با اشاره به اینکه تاکنون فعالان این حوزه استقبال خوبی از راه‌اندازی این مرکز داشته اند، اضافه کرد: توسعه کسب و کارهای شهر هوشمند از مهمترین اهداف راه‌اندازی این مجموعه با همکاری دانشگاه ارومیه است.
وی گفت: این مرکز با همکاری دانشگاه ارومیه راه‌اندازی شده و اختصاص فضاهایی از دانشگاه به پارک علم و فناوری برای رشد فناوری در جامعه بسیار مهم است.
نیکبخت تاکید کرد: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه آذربایجان غربی را فراهم کند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به منظور بازدید از مراکز نوآوری و دانش‌بنیان و دیدار با دانشگاهیان و مقامات ارشد آذربایجان‌غربی به این استان سفر کرده است.
سورنا ستاری در این سفر یک‌روزه از پارک علم و فناوری، مراکز نوآوری و رشد دانشگاهی، دانشگاه ارومیه و پژوهشکده پزشکی سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بازدید می‌کند.
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و حضور در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید از دیگر برنامه‌های معاون علمی رییس جمهوری در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.
انتهای پیام/
مرکز نوآوری شهر هوشمند ارومیه با حضور معاون رییس جمهوری افتتاح شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار