شهرداران ۸ کلانشهر چه تصمیمی می‌گیرند؟

اداره بانک شهر با سرپرست در یک سال!

1398/04/05 - 16:57 - کد خبر: 2639 نسخه چاپی

نصر: انتظار سهامداران حقیقی برای تعیین تکلیف مدیریت بانک شهر در حالی یک سال است برآورده نشده که هنوز مشخص نیست چرا شهرداران کلانشهر‌های تهران، مشهد، اصفهان، کرج، تبریز، شیراز، قم و قزوین تصمیمی برای خروج این بانک از بلاتکلیفی مدیریتی نمی‌گیرند و تا چه زمان قرار است این بانک با سرپرستی اداره شود؟

آیا بانک مرکزی همچنان راضی است که بانک شهر با سرپرست اداره شود و آیا احمد درخشنده از سوی هیات مدیره این بانک برای مدیرعاملی به بانک مرکزی معرفی شده است؟

به گزارش نصر، خردادماه سال گذشته پس از استعفای پورزرندی از مدیرعاملی بانک شهر، احمد درخشنده عضو هیات‌مدیره و معاون اعتبارات این بانک، ازسوی رئیس هیات مدیره به‌عنوان سرپرست معرفی شد و تاکنون مدیرعاملی برای این بانک تعیین نشده است. گفتنی است احمد درخشنده‌ سابقه مدیرعاملی بانک سپه، موسسه مالی و اعتباری شهر، مدیرعاملی بانک شهر، عضو هیات مدیره بانک دی و مدیرعاملی بانک سرمایه را در کارنامه دارند و تاخیر در معرفی او به عنوان مدیرعامل این بانک یکی از مهمترین سوالات بی‌پاسخ در یک سال است.

بر اساس آخرین گزارش ارائه شده از سوی این بانک، شهرداری تهران ۱۰ درصد، شهرداری مشهد ۸.۸ درصد، شهرداری اصفهان ۷.۵ درصد، شهرداری کرج ۷ درصد، شهرداری تبریز ۷ درصد، شهرداری شیراز ۷ درصد، شهرداری قم ۷ درصد و شهرداری قزوین ۶.۷ درصد سهام بانک شهر را در اختیار دارند. افزون بر اینکه ۵ درصد از سهام این بانک در اختیار صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، ۲.۵ درصد در اختیار شرکت تولیدی توزیعی کارکنان (تعاونی شهریار) و ۳۱.۵ درصد دیگر هم در اختیار سایر سهامداران حقیقی و حقوقی قرار دارد. قرار بود که ۲.۵ درصد از سهام در اختیار تعاونی شهریار به سایر کلانشهرها و شهرداری‌ها از جمله شهرداری رشت انتقال یابد. هرچند تاکنون هیات مدیره بانک شهرگزارشی از فعالیت این بانک در سال ۱۳۹۶ را منتشر نکرده، اما سود خالص این بانک در پایان سال مالی ۱۳۹۵ بالغ بر ۵ هزار و ۶۷۶ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال برآورد شده است. 
یادآوری می‌شود که در مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک شهر که ۲۷ اسفند سال گذشته در این بانک برگزار شد، سید محمد مهدی احمدی، احمد درخشنده، عیسی قهرمانی چابک، حسن رستم پناه و محمد علی خادمی سید بنادک به عنوان اعضای هیات مدیره بانک شهر به مدت ۲ سال برگزیده شدند.

انتهای پیام/

اداره بانک شهر با سرپرست در یک سال! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار