جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی خبر داد:

کشف بیش از دو و نیم تن مواد مخدر در آذربایجان شرقی / دستگیری 73 قاچاقچی مواد مخدر

1399/06/15 - 12:33 - کد خبر: 26370 نسخه چاپی

نصر: جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از کشف بیش از دو و نیم تن مواد مخدر در پنج ماهه اول امسال در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش نصر، سردار علی محمدی، جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی امروز شنبه در نشست خبری در مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، با اعلام خبر کشف بیش از دو و نیم تن مواد مخدر در استان در پنج ماهه نخست امسال، گفت: در این راستا ۷۳ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر دستگیر شدند، همچنین دو هزار و ۱۸۰ نفر از خرده فروشان گرفتار قانون شدند.
وی افزود: در راستای سیاست گذاری کلان و طبق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری در راستای مقابله و مبارزه با مواد مخدر و توصیه اکید ایشان بر استفاده از تمام ظرفیت های پلیس و سایر دستگاه ها، پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با تلاش مضاعف و عظیم خود، در پنج ماهه اول امسال با استفاده از ظرفیت های فنی و شگرد های خاص پلیسی و با همکاری مردم عزیز، توانست بسیار موفق عمل کند؛ به طوریکه شاهد افزایش کشف مواد مخدر بالغ بر ۴۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

دستگری 177 نفر قاچاقچی مواد مخدر
سردار محمدی با اعلام اینکه در ۱۵ روز گذشته نیز شاهد موفقیت قابل توجه مامورین مبارزه با مواد مخدر استان بوده ایم، خاطرنشان کرد: با هماهنگی و همکاری سایر استان ها، البرز، کرمان، اصفهان و سایر استان های همجوار، تنها در ۱۵ روز گذشته ۱۱۷ نفر از توزیع کنندگان مواد مخدر و شش نفر از قاچاقچیان مواد مخدر دستگیر و تحویل قانون شدند.
وی ادامه داد: در ۱۵روز گذشته بیش از ۵۰ کیلو گرم مواد مخدر از انواع مختلف مورفین، حشیش، تریاک و... کشف و ضبط شده اند.
وی افزود: همچنین همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، موفق به کشف ۷۵ کیلوگرم مورفین در شهرستان چاراویماق از یک خودروی سمند شدند که در این رابطه یک نفر نیز دستگیر شد.
سردار محمدی با بیان اینکه به مردم متدین و انقلابی و ولایتی استان قول می دهیم پلیس از تمام ظرفیت و توان خود برای برقراری امنیت در جامعه استفاده خواهد کرد، اذعان داشت: پلیس در هر شرایط و هر زمانی آماده خدمت به مردم است و از تمام توان و انرژی خود برای مقابله و مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ استفاده می کند و در آینده نیز محکم تر و پرتلاش تر برخورد خواهد کرد، تا مردم در امنیت و آسایش لازم بتوانند به امور خود برسند.
این مقام انتظامی، ضمن درخواست از مردم و سایر دستگاه ها برای همکاری بیشتر با پلیس، اظهار داشت: از مردم و سایر دستگاه ها تقاضا دارم دست پلیس را بگیرند تا با هم افزایی و  بپوشانی لازم این موضوع را مدیریت کرده و اجازه ندهیم قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر، در استان تحرک اضافه داشته باشند.
وی در ادامه به مبارزه با بحث معتادین متجاهر اشاره کرد و افزود: ویروس کرونا بر امر مقابله با معتادان متجاهر بی تاثیر نبوده است، اما پلیس دست از تلاش خود برنخواهد داشت و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی، در جهت پاکسازی شهر از ظواهر نامطلوب مواد مخدر که نمونه اش معتادان متجاهر هستند، به وظایف خود عمل خواهد کرد.
سردار محمدی در پایان به ظرفیت عظیم رسانه ها اشاره کرد و اذعان داشت: ظرفیت رسانه ها بسیار بزرگ است و از رسانه ها می خواهم ضمن همیاری با پلیس، از این ظرفیت خود استفاده کرده و پلیس را در انجام وظایف محوله اش یاری کنند تا محکم تر و قوی تر از سنوات قبل عمل کنیم تا عرصه را بر باهم زنندگان امنیت جامعه تنگ تر کنیم.
انتهای پیام/
کشف بیش از دو و نیم تن مواد مخدر در آذربایجان شرقی / دستگیری 73 قاچاقچی مواد مخدر فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار