مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان؛

هیچ کلاس درسی در زنجان بدون معلم نیست

1399/06/15 - 12:10 - کد خبر: 26366 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هیچ کلاس درسی در این استان بدون معلم نیست و در صورت بروز مشکلی در این خصوص نسبت به جابجایی‌ها معلمان و رفع آن در اسرع وقت اقدام خواهد شد.

به گزارش نصر، ابراهیم رفیعی شامگاه جمعه در جلسه شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه ارتباط با والدین در خصوص نحوه بازگشایی مدارس به طور مستمر انجام می‌شود. افزود: طبق مجموعه پروتکل ها و بخشنامه های اعلام شده تضمین سلامت و بهداشت جسمانی و روانی دانش آموزان، ارائه برنامه های درسی قصد شده، ایجاد انعطاف لازم در مقررات، ضوابط اداری، مالی و آموزشی، استفاده از فناوری های نوین برای استمرار آموزش مورد توجه قرار گرفته است.
وی یادآورشد: استفاده از مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای مردمی و اداری، بهبود مستمر کیفیت آموزشی و یادگیری، جلوگیری از افت کیفیت آموزش و جلوگیری از شکاف آموزشی در مناطق، حداکثر استفاده مطلوب از ساعات موظفی معلمان و پرهیز از ایجاد هزینه های غیرمتعارف به خانواده ها و دولت، استفاده از محصولات و خدمات فناوری های بومی و امن از دیگر اصول حاکم بر شیوه نامه بازگشایی مدارس است.
این مسؤول ادامه داد: اصول کلی پروتکل های بهداشتی و مسائل اجتماعی، آموزشی، رعایت فاصله اجتماعی دانش آموزان در مدارس، استفاده از ماسک در مسیر مدرسه، ورزش های انفرادی، و رعایت فاصله ها در جلسات معلمان از جمله موضوعات مورد تاکید است.
وی اظهار داشت: آموزش در سه وضعیت به صورت حضوری در مدارس، آموزش در بستر  شبکه شاد و کانال های مختلف تلویزیونی شامل شبکه آموزش و غیره در نظر گرفته شده و علاوه بر آن آموزش های تجمیعی همراه با ارسال بسته های یادگیری خودآموز ویژه مناطق محروم و فاقد برخورداری از هر نوع امکانات، شبکه سازی و تعامل و نظارت ها و تشکیل تیم های بازدید نیز انجام گرفته است.
رفیعی افزود: طبق برنامه ریزی ها تدابیر حمایتی و مداخله بهنگام برای رفع موانع دستیابی به آموزش با هدف پوشش آموزشی همه دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته و سازمان دهی نیروهای انسانی در مناطق انجام شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان داد: با توجه به برنامه ریزی ها همه عوامل و گروه های هدف در شبکه شاد دسته بندی و گروه بندی شده اند تا در کمترین زمان اطلاعات لازم جمع آوری و چگونگی ایجاد کلاس های برای والدین نیز تبیین و آماده سازی معلمان با تجربه برای تولید محتوا در شرایط خاص و بستر یاد شده اعمال شود.
وی اظهار داشت: طبق اعلام رییس جمهوری هزینه های اینترنت شبکه شاد رایگان اعلام شده است که گروه‌های هدف تا چند روز آینده با دانلود ورژن دوم به آن دسترسی خواهند داشت  و فیلم های آموزشی نیز بصورت متمرکز برای مقاطع اول تا ششم ابتدایی و برای متوسطه دوم نیز آماده سازی شده است.
این مسؤول با اشاره به اینکه فیلم های مکمل آموزشی نیز بخشی طی سال گذشته و بخش دیگری امسال آماده شده است، ادامه داد: مواد ضد عفونی کننده کرونایی به مدارس روستایی شهری و روستایی استان در حد مقدور توزیع شده که تحقق این مهم و رفع مشکلات نیازمند همکاری استانی است.
وی با بیان اینکه دانش آموزانی به دلیل نداشتن سخت افزارهای ارتباطی مشکلاتی دارند، اضافه کرد: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش پشتیبانی لازم انجام خواهد شد و در این راستا استفاده از ظرفیت خیرین می تواند نتیجه مثبتی را به دنبال داشته باشد.
رفیعی افزود: هم اکنون ثبت نام تمامی دانش آموزان در مدارس استان و توزیع کتب درسی انجام و اطلاعات دانش آموزان در سامانه وارد شده است و در صورت عدم کتب درسی از سوی دانش آموزان این مهم با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: هم اکنون در این استان ۳۰۷ مدرسه کمتر از ۲۰ دانش آموز فعال است و در واقع ۵۰ درصد مدارس این استان را مدارس روستایی کم جمعیت تشکیل می دهد.
وی با بیان اینکه طبق دستورالعمل‌های مورد تاکید تجمع جمعیتی بالایی در مدارس استان وجود ندارد و فقط در شهرهای زنجان و ابهر با توجه به جمعیت بالا، سیاست هایی اعمال شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
رفیعی خاطرنشان کرد: وضعیت کرونایی شهرها از ادبیات اداری حذف شده و در مدارس طبق پروتکل ها با سختگیرانه ترین شرایط رعایت شده و تعطیلی ها طبق اعلام ستاد ملی کرونا خواهد بود.
انتهای پیام/
هیچ کلاس درسی در زنجان بدون معلم نیست خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار