خبر/

دانشگاه مراغه در جمع ۳۰ موسسه علمی و پژوهشی برتر کشور قرار دارد

1399/06/15 - 12:41 - کد خبر: 26365 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه مراغه گفت: در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از سوی پایگاه ISC، این دانشگاه برای سومین سال متوالی در جمع دانشگاه و موسسه علمی وپژوهشی کشور قرار گرفته است.

به گزارش نصر، محمدعلی لطف اللهی یقین روز شنبه در گفت و گویی افزود: جدیدترین رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بر اساس اطلاعات پژوهشی سال ۱۳۹۸-۱۳۹۷ از سوی پایگاه ISC منتشر شد که شامل مستندات علمی و تحقیقاتی دانشگاهی است.
وی ادامه داد: این ثبات رتبه بندی برای دانشگاه مراغه ای که دانشگاهی در حال توسعه است، موفقیت ارزنده ای محسوب شده و حاصل تلاش همه دانشگاهیان از جمله هیات علمی، کارکنان، اساتید و دانشجویان است.
وی گفت: همانند سال های گذشته، تنها رتبه دقیق ۱۰ دانشگاه اول اعلام شده و رتبه سایر دانشگاه ها به صورت یک بازه و در هر بازه بر اساس ترتیب حروف الفبا اعلام شده و از این رو دانشگاه مراغه با توجه به میانگین رتبه کسب شده از بخش های مختلف در بین ۳۰ دانشگاه اول کشور قرار گرفته است.
وی افزود: شاخص‌های این ارزیابی بر اساس پنج مولفه توان پژوهشی، آموزشی، وجهه بین المللی، تسهیلات رفاهی و فعالیت های اجتماعی - اقتصادی در زمینه شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد مورد سنجش گرفته بوده است.
وی گفت: همچنین با توجه به اینکه در بازه ارزیابی شده، مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک به دانشگاه مراغه ملحق نشده بود، ارزیابی این مرکز بطور مجزا در قالب پژوهشگاه ها و موسسات پژوهشی صورت گرفته که در بین ۲۹ موسسه پژوهشی، توانسته رتبه عالی کسب کرده و در بازه ۱۶ تا ۲۰ قرار گیرد.
وی افزود: با توجه به وزن بالای فعالیت های پژوهشی در این ارزیابی، معیار پژوهش یکی از مهم ترین معیارها بوده و دانشگاه مراغه با کسب رتبه ۱۵ و صعود یک رتبه ای نسبت به سال گذشته، توانسته سهم قابل ملاحظه ای در این ارتقا و ثبات کیفیتی ایفا کند.
وی اضافه کرد: وجود اعضای هیات علمی فرهیخته جوان و نخبه با چاپ مقالات وزین در برترین مجلات علمی دنیا و کسب افتخارات پژوهشی در سطح کشور و  منطقه، سهمی عمده در قرارگیری این جایگاه شایسته داشته است.
وی افزود: وجود نیروی انسانی ارزشمند از افتخارات دانشگاه مراغه بوده و امید است با تلاش روز افزون همه عزیزان، شاهد رشد بیش از پیش این مرکز بزرگ دانشگاهی باشیم.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
انتهای پیام/
دانشگاه مراغه در جمع ۳۰ موسسه علمی و پژوهشی برتر کشور قرار دارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار