خبر/

ساماندهی اضطراری بنای رصدخانه تاریخی مراغه

1399/06/15 - 11:11 - کد خبر: 26353 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ویژه مراغه از ساماندهی اضطراری بنای رصدخانه تاریخی این شهرستان خبر داد.

به گزارش نصر، یعقوب طالبی در خصوص اقدامات اداره میراث فرهنگی شهرستان ویژه مراغه در راستای ساماندهی رصدخانه تاریخی خواجه نصیر طوسی، اظهار کرد: با توجه به لزوم ساماندهی بنای تاریخی رصدخانه مراغه، اقدامات اضطراری برای بهسازی دیواره پوشش برج مرکزی رصدخانه که در معرض آسیب های نوشتاری قرار گرفته بود، توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان آغاز و در حال تداوم است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت تاریخی و علمی رصد خانه مراغه در دنیا، خاطرنشان کرد: ساماندهی و احیا رصد خانه تاریخی مراغه از اولویت‌های مهم اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ویژه مراغه است که در این راستا با اتمام مرکز خدماتی که در محوطه این رصدخانه قرار گرفته اقدامات ویژه نگه داری این بنای تاریخی نیز تکمیل خواهد شد.
به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، وی اظهار کرد: رصدخانه خواجه نصیر الدین طوسی مراغه از جمله مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان است که همه ساله میزبان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی بوده و اداره میراث فرهنگی شهرستان در نظردارد با تکمیل زیرساخت‌های خدماتی، بستر لازم برای ارائه خدمات مناسب را برای گردشگران فراهم سازد.
انتهای پیام/
ساماندهی اضطراری بنای رصدخانه تاریخی مراغه نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار