در خطبه های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛

مبارزه با فقر اولین شرط برای عدالتخواهی است

1399/06/14 - 15:18 - کد خبر: 26336 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مبارزه با فقر اولین شرط برای عدالتخواهی بوده و وظیفه همگانی است و مختص قشر خاصی نیست.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز گفت: مبارزه همگانی با فقر و رسیدگی به امور مستضعفین، اهداف عالی نظام اسلامی یعنی معنویت و تکامل روحی و تعامل اخلاقی را میسر می‌کند.
وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قوانین مصوب باید کمک به محرومین را سرلوحه قرار دهند.
آل هاشم ابراز داشت: مسئولین اجرایی از شکاف بین غنی و فقیر در جامعه جلوگیری کنند.
وی در خصوص صدور مجوز ستاد کرونا برای برگزاری نماز جمعه گفت: نماز جمعه امروز تبریز با مجوز ستاد مبارزه کرونا برگزار می‌شود چرا که تبریز در وضعیت قرمز نیست.
وی در خصوص محرم ماندگار نیز گفت: از هیئات عزاداری تبریز تشکر می‌کنم. امسال متفاوت‌ترین و ماندگارترین محرم را داشتیم که مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شور و شعور حسینی را نشان دادند.
آل هاشم در خصوص قهرمانی تراکتور در جام حذفی نیز گفت: موفقیت ورزشی استان در قهرمانی تیم فوتبال تراکتور در جام حذفی را به همه ورزش دوستان تبریک می گویم.
وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز ابراز داشت: با توجه به بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی، خانواده‌ها با آموزش و پرورش و معلمان همکاری بیشتری کنند.
امام جمعه تبریز گفت: شهید محراب آیت الله مدنی، روحانی عامل و مبارز و ذوب در امام (ره) بود. اخلاص و مردمی بودن شهید مدنی، نام و یاد او را ماندگار کرده است.
وی ادامه داد: صمیمیت شهید مدنی با رزمندگان لشکر عاشورا فراموش شدنی نیست. وی افزود: سالروز تشکیل پدافند هوایی ارتش را گرامی می‌داریم. سربازان پدافند هوایی شبانه روز برای حراست از آسمان کشور بیدار هستند و زحمت می کشند.
وی افزود: تبعات جنایت رژیم پهلوی در ۱۷ شهریور سال ۵۷ در میدان ژاله تهران، موجبات ترک شاه از کشور را فراهم کرد. به ارواح طیبه شهدای ۱۷ شهریور سلام می‌فرستیم.
انتهای پیام/
مبارزه با فقر اولین شرط برای عدالتخواهی است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار