معاون بهداشت وزارت بهداشت عنوان کرد:

نقش بهورزان و شبکه های بهداشت در موج اول مقابله با کرونا

1399/06/13 - 14:33 - کد خبر: 26295 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشت وزارت بهداشت، بر نقش موثر بهورزان در موج اول مقابله با کرونا در کشور تاکید کرد.

به گزارش نصر، علیرضا رئیسی، با اشاره به خدمات ارزنده بهورزان در نظام سلامت کشور، یکی از دلایل مهم توفیق در موج اول مقابله با کرونا را وجود بهورزان و شبکه‌های بهداشت دانست و گفت: بهورزان از دیرباز تاکنون در کنترل بیماری‌ها نقش بسیار اساسی و کلیدی داشته و کسب بالاترین شاخص‌های بهداشتی در سطح منطقه و دنیا حاصل دسترنج آنها است.
وی با بیان این نکته که بهورز یک کلمه منحصر به فرد و شناخته شده در تمام منابع و کتب نظام سلامت دنیا است، افزود: یکی از ویژگی‌های بزرگ بهورزان این است که آنها از میان مردم منطقه هستند و با فرهنگ، شرایط و مشکلات مردم آشنایی کامل دارند.
رئیسی خاطر نشان کرد: نوع دوستی، رعایت عدالت در سلامت و ارائه خدمات رایگان به اتباع کشورهای خارجی در قالب شبکه‌های بهداشت ستودنی است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه سیستم منسجم، نظم و ساختار، استانداردها و فرآیندهای خانه‌های بهداشت مثال زدنی هستند، افزود: گسترش سیستم‌های بهداشت در برنامه پنجم و ششم توسعه تکلیف شده و در همین راستا مراکز جامع سلامت در سطح شهر ایجاد شده اند و مراقبین سلامت در این مراکز به عنوان بهورزان شهری محسوب می‌شوند.
انتهای پیام/
 نقش بهورزان و شبکه های بهداشت در موج اول مقابله با کرونا خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار