خبر/

ضرورت توجه به نشر کتاب های خاطرات آماد و پشتیبانی دفاع مقدس

1399/06/13 - 12:35 - کد خبر: 26281 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: خاطرات پشتیبانی دفاع مقدس باید بیش از پیش مورد توجه نهادهای فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام آل هاشم در بیست و سومین شب خاطره حوزه هنری استان با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر بخواهیم انسان هایی که در برهه های حساس کشور را به مردم بشناسانیم باید اقدامات موثری انجام گیرد که به طور مثال می توان به برگزاری بزرگداشت شهید شیخ خیابانی توسط مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که در آینده نزدیک در تبریز برگزار می شود.
 
 
وی افزود: باید در خصوص تاریخ انقلاب اسلامی اقدامات موثری صورت گیرد که در این رابطه از حوزه هنری استان قدردانی می کنم که افتخارات آذربایجان را به رشته تحریر درمی آورند.

وی با اشاره به رونمایی کتاب «شدم راننده جنگ» توسط حوزه هنری استان اظهار کرد: باید کتاب های فراوانی در خصوص پشتیبانی دفاع مقدس به نگارش در آید و همچنین مراسمات تجلیل و بزرگداشت از رزمندگان به دلیل گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و تحلیل جبهه و جنگ صورت گیرد.
 
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز همچنین ادامه داد: باید نقش آذربایجان، لشکر عاشورا و شهید مدنی در ارتباط با سوسنگرد و شلمچه، تهیه و تدوین شده و در اختیار جوانان گذاشته شود.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داریم، افزود: باید گنجینه های انقلاب اسلامی با تهیه و تدوین کتاب، دست به دست شود و خانواده های شهدا و ایثارگران مورد تکریم قرار گیرند چرا که ما وظیفه سنگین در خصوص شهدا بر گردن داریم.
 
 
کتاب «شدم راننده جنگ» کتاب مرجع امور پشتیبانی دفاع مقدس است
رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: کتاب «شدم راننده جنگ» کتاب مرجع تحلیل جریان دفاع مقدس در استان و پشتیبانی جنگ است.

بنا به این گزارش، سیدمحمدحسین بلاغی در بیست و سومین آیین شب خاطره دفاع مقدس حوزه هنری استان با اشاره به کتاب «شدم راننده جنگ» اظهار کرد: این کتاب که روایتی از خاطرات حاج علی اکبر دانشور از پشتبانی جنگ است، به همت حوزه هنری استان و با همکاری اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان تهیه و منتشر شد.

وی افزود: حاج علی اکبر دانشور بدون شک خدمات و نقش ارزنده ای در طول دوران دفاع مقدس و همچنین پس از سال های جنگ ایفا کرده است که درس های آموزنده و خاطره انگیزی از ایشان به یادگار مانده است.

رئیس حوزه هنری استان در ادامه تأکید کرد: باید این رشادت ها، ایثارگری ها و خاطرات باید از طریق کتاب، به نسل جوان و نوجوان منتقل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه این کتاب در عرض پنج سال، نگارش، بازنویسی و تدوین شده، ادامه داد: حوزه هنری استان برخلاف عادت معمول، نخست این کتاب را با تیراژ بالا منتشر کرده و سپس رونمایی می کند. این کتاب را می توان به عنوان کتاب مرجع تحلیل جریان دفاع مقدس در استان و پشتیبانی جنگ عنوان کرد.

بلاغی در ادامه افزود: با توجه به اینکه این کتاب توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده، کلیه هم وطنان در سراسر کشور می توانند این کتاب را خریداری و مطالعه کنند.

وی با بیان اینکه این کتاب به طریق مختلف از فضای مجازی نیز ارائه می شود، تصریح کرد: در آینده این کتاب، به صورت ۲۰ قطعه فایل صوتی و محصولات موشن گرافی تبدیل و به مردم ارائه می شود.

 

سردار دانشور دانشمند پشتیبانی دفاع مقدس است
مدیرکل حفظ اثار ونشر ارزش های دفاع مقدس گفت: سردار حاج علی اکبر دانشور، دانشمند پشتیبانی دفاع مقدس است.

بنا به این گزارش، سردار عباسقلیزاده در بیست و سومین شب خاطره حوزه هنری استان با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اینکه تمامی فرماندهان و لشکرهای کشور با افتخار در کنار لشکر عاشورای آذربایجان حضور داشتند، این لشکر نیز در دوران دفاع مقدس به وجود رزمندگان خود به ویژه آماد و پشتیبانی افتخار می کرد.
 
 
وی افزود: در طول دفاع مقدس رزمندگان گردان های پیاده، خط شکن و سایر گردان ها در مواقع خاص در جبهه های جنگ حضور داشتند اما رزمندگان آماد و پشتیبانی بدون وقفه در این دوران حضور داشتند و جانفشانی می کردند.

وی با اشاره به نقش زنده یاد حاج علی اکبر دانشور در طول انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایشان پس از دفاع مقدس، بزرگترین مسئولیت خودشان یعنی بازسازی عتبات عالیات به درخشانی انجام دادند و کارنامه کاملا درخشانی را از خود به جای گذاشتند.

وی ضمن قدردانی از حوزه هنری استان به دلیل تولید کتاب «شدم راننده جنگ» تصریح کرد: امیدوارم با همکاری این دو ارگان خاطرات رزمندگان اسلام تهیه و تدوین شده و در اختیار گذاشته شود.
انتهای پیام/
ضرورت توجه به نشر کتاب های خاطرات آماد و پشتیبانی دفاع مقدس نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار