استاندار زنجان؛

کُندی کار از مدیران قابل قبول نیست

1399/06/13 - 11:22 - کد خبر: 26270 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: کُندی کار از مدیرانی که دارای پروژه و اعتبار مورد نیاز هستند قابل قبول نیست و در خصوص این مدیران تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش نصر، فتح الله حقیقی شامگاه چهارشنبه در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) افزود: حضور نمایندگان شهرستان های خدابنده، ابهر، خرمدره و سلطانیه در این جلسه موثر خواهد بود چرا که از نزدیک بهتر در جریان امور قرار می گیرند و مشکلات موجود با همفکری این نمایندگان در مجلس شورای اسلامی بهتر رفع و حل می شود.
وی به بودجه جاری استان اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته جلسه ای با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونین وی تشکیل شد و امسال بودجه جاری در همه استانها یکسان سازی شده و هیچ رتبه ای ندارد.
استاندار زنجان گفت: بودجه عمرانی و تملک دارای استان بسیار پایین است که برای حل این موضوع باید دفاعیه قوی و قابل ارایه از استان زنجان تنظیم شود.
حقیقی با بیان اینکه مولدسازی به میزانی که تعیین شده باید اجرا شود، تاکید کرد: با توجه به اینکه این مساله قانون است، هیچ عذری از هیج دستگاهی برای عدم تحقق این مهم قابل پذیرش نیست.
وی ادامه داد: هفته آینده که مدیران عامل بانک های کشور در استان زنجان حضور خواهند یافت و هر مدیر بانکی کشوری باید از ۲ پروژه در استان بازدید سپس در جلسه حاضر شود.
استاندار زنجان با قدردانی از ارائه گزارش برنامه عملیاتی اداره کل امور اقتصادی و دارایی گفت: گزارش در زمان حاضر باید دارای داشبرد مدیریتی باشد و دید و افق به خواننده بدهد و وضعیت مدیریت بر شاخص ها در استان نسبت به کشور را مشخص کند.
حقیقی اظهارداشت: شاخص های مدیریتی را می توان استخراج و بر مبنای شاخص داشبرد مدیریتی طراحی کرد که باید قابل اجرا برای همه و گویا شود.
وی ادامه داد: انتظار می رود سازمان مدیریت و برنامه ریزی برنامه جی آی اس را سریعتر انجام دهد و این برنامه ها بدون موازی کاری تکمیل شوند که همه دستگاه‌های اجرایی نیز موظف به همکاری هستند.
استاندار زنجان به نقشه راه سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: برنامه عملی این نقشه باید بررسی، نتیجه خروجی آن بیان و جلسه ای با حضور نمایندگان مجلس استان تشکیل و بسته عملی ارائه شود، اتاق بازرگانی نقشه راه سرمایه گذاری خارجی دارد که باید این نقشه ها همدیگر از تکمیل کنند.
حقیقی به بورس اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ضریب نفوذ زنجانی ها در بورس ۲۵ درصد است باید آموزش های مورد نیاز در این زمینه به شهروندان داده شود و با آگاهی و بر اساس واقعیت ها در این بستر فعالیت کنند.
وی ادامه داد: باید افکار عمومی و همه مردم در جریان باشند و در خصوص خدماتی که در این زمینه برای مردم ارایه می شود با استفاده از ظرفیت رسانه ها اطلاع رسانی شود.
 استاندار زنجان تاکید کرد: یکی از اولویت های نقشه راه اداره کل اقتصاد و دارایی موضوع بورس باید باشد و اطلاع رسانی انجام شود.
حقیقی اظهار داشت: پروژه هایی که اعتبار آنها تامین شده است توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری پیگیری شود چنانچه پروژه و اعتبار موجود بوده و کاری در این خصوص انجام نشده باشد، مدیر دستگاه باید در این خصوص پاسخگو باشد.
وی تاکید کرد: مدیر باید ریسک پذیر بوده و بر اساس چهارچوب های قانونی عمل کند.
استاندار زنجان با تاکید براینکه تعطلل در اجرای کارها در شرایط فعلی قابل قبول نیست، گفت: چنین مدیرانی معرفی شوند و تا اگر مشکلی دارند رفع شود.
وی همچنین متذکر شد: بر اساس گزارش های واصل شده، در برخی شهرها محیط زیست تخریب و چوب ها قاچاق می شود که این مهم ایجاد ناامنی را به دنبال دارد.
استاندار زنجان گفت: محیط زیست و منابع طبیعی در جلسه آینده امور زیربنایی گزارشی در این خصوص ارائه دهند.
بنا به این گزارش، در این جلسه مصوبات پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی بررسی شد و اداره کل امور اقتصاد و دارایی در خصوص برنامه عملیاتی سالجاری گزارشی ارائه کرد.
انتهای پیام/
کُندی کار از مدیران قابل قبول نیست خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار