مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان؛

۷۰ درصد مدارس روستایی در آذربایحان شرقی به اینترنت متصل هستند

1399/06/12 - 19:29 - کد خبر: 26245 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای پروژه هوشمندسازی مدارس است، گفت: اکنون ۹۱ درصد مدارس شهری و ۷۰ درصد مدارس روستایی استان به اینترنت متصل هستند.

به گزارش نصر، محمد فرزاد روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی استان در گفت و گویی با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال طرح های مختلف در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هزینه کرد ۱۵۲ میلیارد تومان در استان افتتاح شد، اعلام کرد: این استان به عنوان پایلوت اجرای طرح مرزبانی هوشمند انتخاب شده است و ۱۰ کیلومتر از مرزهای شمالغرب کشور هوشمند می شود. 

وی با اشاره به فعالیت شرکت ها در حوزه کسب و کارهای آنلاین در این استان گفت: با شیوع بیماری کرونا و استقبال مردم از خریدهای اینترنتی، شاهد رشد ۴۰۰ درصدی کسب و کارهای آنلاین هستیم.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به طرح های مختلف حمایتی سازمان فناوری اطلاعات ایران از کارآفرینان، افزود: این حمایت ها محدود به حوزه مالی و اعتباری نیستند و طرح بوم واره در کنار سایر حمایت ها از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خدمات بلاعوض مشاوره ای برای ایده های نوپا و جدید فراهم می کند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: براساس گزارش سال گذشته در مقیاس کشوری، ۶.۵ درصد از اقتصاد ما را اقتصاد دیجیتال تشکیل می دهد که این رقم در مقایسه با کشور چین که ۳۱ درصد و ایالات متحده  که ۲۷ درصد است، رقم نسبتا پایینی بوده و نشانگر لزوم فعالیت بیشتر در این حوزه است.
فرزاد با اشاره به اهمیت توجه به بحث اقتصاد دیجیتال در شرایط کنونی، گفت: اقتصاد دیجیتال جایگزین مناسبی برای اقتصاد نفتی به شمار می رود، به شرطی که بتوانیم همگام با استانداردهای جهانی حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه در استان کارهای مهمی در زمینه اقتصاد دیجیتال انجام شده است، افزود: در استان آذربایجان شرقی در حوزه کسب و کارهای آنلاین ۲ هزار و ۵۳۵ شرکت دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح های گرنت رشد و گرنت جوانه در استان افزود: از ۱۵ طرح ثبت نامی در حوزه گروه رشد ۳ طرح و از ۱۷ طرح ثبت نامی در حوزه گروه جوانه ۹ طرح مصوب شدند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، با اشاره به طرح ایجاد کریدور اقتصادی ICT به مساحت ۶ هزار متر مربع در ساختمان پست استان، گفت: شهر هوشمند در تبریز از دیگر طرح های اداره کل ارتباطات است که به زودی به بهره برداری می رسد.
وی همچنین از راه اندازی پارک سایبری توسط بخش خصوصی در تبریز خبر داد و عنوان کرد: مجوز ایجاد این پارک اخذ شده و به زودی افتتاح می شود.
انتهای پیام/
۷۰ درصد مدارس روستایی در آذربایحان شرقی به اینترنت متصل هستند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار