فرمانده مرزبانی کشور؛

برخورد با متجاوزان به مرزها بسیار سخت خواهد بود

1399/06/12 - 12:39 - کد خبر: 26215 نسخه چاپی

نصر: فرمانده مرزبانی کشور گفت: متجاوزانی که بخواهند از مرزهای کشور وارد شوند، با برخورد بسیار سخت نیروهای مسلح به ویژه مرزبانان مواجه خواهند شد.

به گزارش نصر، سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی، حساسیت خاصی در کشور دارد و از دیرباز به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نیروهای پرتوان و مرزبانان مقتدر با توکل بر خدا و هماهنگی با سایر نیروهای مسلح در مرزها نقش آفرینی می کنند، افزود: مرزبانان اشرافیت کاملی بر مرز دارند و اقتدار آنان موجب امنیت کامل در مرزهای این منطقه از کشور شده است.
وی اضافه کرد: امروز مرزبانان با پیچیده ترین تجهیزات نظامی و الکترونیکی و پهپادی و با تاکتیک های نوین به ماموریت خود در مرزهای کشور ادامه می دهند.
وی ادامه داد: امروز با مجاهدت های نیروهای مسلح، امنیت پایدار و ثبات بی‌نظیر در کشور به ویژه در شمال غرب کشور وجود دارد.
فرمانده مرزبانی کشور گفت: روحیه مرزبانان بسیار خوب و بالاست و با درک بالا و درست از مرزهای کشور حراست می کنند.
سردار گودرزی با اشاره به وجود پیشرفته ترین تجهیزات در مرزبانی جمهوری اسلامی ایران افزود: آموزش های لازم در حوزه دفاعی امنیتی و استفاده از تجهیزات نوین به مرزبانان ارائه می شود تا در مواقع لازم از آنها استفاده کنند.
وی در رابطه با کوله‌بران نیز بیان کرد:  کوله‌بران، ساعت ورود و خروج معینی دارند و در آن ساعت باید اقدام به کوله بری کنند ولی کسانی هستند که از این نام، سوء استفاده کرده و در پاسی از شب، اقلام غیرمجاز از مرزها جابجا می کنند که با این افراد برخورد قانونی می شود.
وی اضافه کرد: در پنج ماهه امسال ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان توسط مرزبانان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال، ۳۱۶ قاچاقچی کالا در مرزهای این استان دستگیر و ۱۵۵ دستگاه انواع خودرو و ۸۲ دستگاه موتورسیکلت و ۲۴۳ راس دواب نیز توقیف شده است.
فرمانده مرزبانی کشور گفت: طی سال جاری، ۵۶ تن انواع مواد مخدر از جمله تریاک، هروئین، حشیش و شیشه در مرزهای کشور کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد افزایش دارد.
بنا به این گزارش، سردار گودرزی برای بررسی وضعیت مرزهای آذربایجان غربی به این استان سفر کرده است.
آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.
انتهای پیام/
برخورد با متجاوزان به مرزها بسیار سخت خواهد بود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار