رئیس کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد:

هشدار درباره عملیاتی کردن سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش

1399/06/12 - 12:43 - کد خبر: 26212 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه این کمیسیون نکات مطرح شده آموزشی توسط مقام معظم رهبری را با تمام توان پیگیری خواهد کرد، درباره عملیاتی کردن سند ۲۰۳۰ هشدار داد.

به گزارش نصر، علیرضا منادی‌سفیدان با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه آموزش و پرورش بسیار دقیق، کارشناسانه و عالمانه بود، اظهار داشت: اینکه عده‌ای به دنبال عملیاتی کردن سند ۲۰۳۰ هستند واقعیت دارد و در برخی جاها اجرا می‌شود.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارای دو ایراد اساسی یعنی عدم زمان‌بندی و تعیین شاخص است که مجلس به طور قطع به این موضوع ورود خواهد کرد و شاخص‌های پیشرفت آن را تعیین و قانونی خواهد کرد.
وی در مورد بخش دیگری از بیانات امروز رهبر انقلاب مبنی بر آسیب‌های آموزش فضای مجازی، ادامه داد: نسبت به این موضوع که دانش‌آموزان در هنگام استفاده از شبکه شاد به یک سری اطلاعات غیراخلاقی و غیردینی دسترسی پیدا می‌کنند از طریق مجلس اقدام کردیم و بر همین اساس اول شهریورماه در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار ارائه سیم کارت رایگان کنترل شده به دانش‌آموزان شدیم و رئیس جمهور هم به وزیر ارتباطات دستور عملیاتی شدن این مهم را داد بنابراین این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم یادآور شد: عدالت آموزشی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و به طور قطع بهره‌مندی دانش‌آموزان از امکانات مناسب در تمام نقاط کشور به ویژه در مناطق محروم و دوردست و شناسایی استعدادهای درخشان بسیار مهم است.
منادی سفیدان با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش مجلس نکات مطرح شده از سوی حضرت آیت الله خامنه‌ای را به صورت جدی و با تمام توان پیگیری خواهد کرد، گفت: پیگیر کیفیت اجرای آموزش و پرورش در مدارس دولتی خواهیم بود و ناظرانی را به طور مرتب برای بررسی وضعیت آنها اعزام خواهیم کرد البته در حال حاضر هم در حال انجام اقداماتی هستیم و گزارش آن را به مردم ارائه خواهیم کرد.
این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید فضای مجازی را پایش کند، ادامه داد: نباید اجازه داد این فضا به دانش‌آموزان آسیب بزند و کیفیت خروجی آموزش و پرورش در این فضای رها شده تخریب شود؛ تلاش خواهیم کرد نکات تاکید شده توسط رهبر معظم انقلاب به جد در آموزش و پرورش رعایت و اجرا شود.
وی با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در مورد تقویت مدارس سمپاد و استعدادهای درخشان، گفت: اینکه در چند سال اخیر در رقابت‌ها و المپیادهای علمی رتبه خوب گذشته را تکرار نکردیم حقیقتی تلخ است که باید با احیا و تقویت مدارس سمپاد این رویکرد تغییر کند و اصلاح شود.
انتهای پیام/
 هشدار درباره عملیاتی کردن سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار