معاون حفاظت محیط زیست اردبیل؛

احداث جاده دسترسی در منطقه آلوارس سبلان خارج از مناطق تحت پوشش محیط زیست است

1399/06/11 - 17:10 - کد خبر: 26172 نسخه چاپی

نصر: معاون فنی حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: احداث جاده دسترسی منطقه آلوارس سبلان برای احداث پیست اسکی خارج از مناطق تحت پوشش این اداره کل قرار دارد.

به گزارش نصر، در چند روز گذشته اخبار و تصاویری در فضای مجازی در حال پخش است که اجرای  راه دسترسی به پروژه در حال احداث یک پیست اسکی در دامنه سبلان را  زیرسوال برده و آن را تخریب محیط زیست  قلمداد می‌کنند.
حسن قاسم‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: گزارش‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد از تخریب در منطقه آلوارس شهرستان سرعین موجب شد تا کارشناسان این اداره کل از این محل بازدید کنند و مشخص شد که منطقه خارج از مناطق تحت مدیریت این اداره کل قرار دارد.
وی اضافه کرد: غیرقانونی بودن احداث راه دسترسی به این پیست در آلوارس نیز با دستگاه‌های اجرایی مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و رسیدگی لازم انجام خواهد گرفت اما عملیات احداث جاده خاکی گزارش شده در اراضی ملی و مرتعی نیز خارج از محدوده اثر طبیعی ملی سبلان می‌باشد.
معاون فنی حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: طبق مشخصات، ارتفاع محل برای احداث جاده حدود ۱۵۰۰ متر با اثر طبیعی ملی سبلان فاصله دارد و در خارج از محدوده اثر طبیعی ملی واقع شده است.
قاسم پور ضمن قدردانی از گزارش‌های مردمی و طبیعت‌دوستان در انعکاس دغدغه‌های خود  در حوزه محیط زیستف اظهار داشت: این اداره کل موضوع را بررسی کارشناسی و حقوقی نموده و از هرگونه تخریب اراضی ملی و مرتعی جلوگیری می‌کند.
وی همچنین به اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان درباره تخریب و تصرف در مناطق چهارگانه تحت مدیریت استان اشاره کرد و افزود: هیچ اهمال و سهل‌انگاری در  تخریب و تصرف مناطق حفاظت شده وجود ندارد و هر گونه تخریب محیط زیست به صورت مدون در سامانه اطلاعاتی سازمان انجام و کلیه اقدامات حقوقی و قضایی ثبت و ضبط می‌گردد.
 استاندار اردبیل  خرداد ماه گذشته اعلام کرد که  ۲ پیست اسکی اجور آلوارس و شابیل در دامنه سبلان در شهرستان‌های سرعین و مشگین‌شهر و یک پیست در منطقه خلخال توسط بخش خصوصی در حال احداث است.
به گفته اکبر بهنامجو، پیست‌های اسکی خلخال، شابیل و اجور آلوارس پیشرفت فیزیکی خوبی دارند و سرمایه‌گذار پیست آلوارس با تکنولوژی داخلی قصد احداث سکوی پرش را در طرح خود دارد که در ایران وجود ندارد و حتی در خاورمیانه بی‌نظیر خواهد بود.
او همچنین از تکمیل و آسفالت‌ریزی مسیر منطقه گردشگری آلوارس خبر داد و گفت: تا پایان شهریور بیش از سه کیلومتر از این مسیر لکه‌گیری و آسفالت می‌شود.
انتهای پیام/
احداث جاده دسترسی در منطقه آلوارس سبلان خارج از مناطق تحت پوشش محیط زیست است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار