اردکانیان خطاب به سرپرست وزارت مالیه افغانستان؛

ایران برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان افغانستان آماده است

1399/06/10 - 22:27 - کد خبر: 26108 نسخه چاپی

نصر: وزیر نیرو در گفت‌وگوی تلفنی با سرپرست وزارت مالیه افغانستان، آمادگی ایران برای ارسال کمک و تجهیزات لازم برای تعمیرات تاسیسات آب و برق افغانستان را که در پی سیل اخیر در این کشور متحمل آسیب‌های بسیاری شده، اعلام کرد.

به‌گزارش نصر، "رضا اردکانیان" در گفت و گوی تلفنی با "عبدالهادی ارغندیوال" سرپرست وزارت مالیه افغانستان و رییس افغانستانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور اعلام آمادگی کرد تا در صورت درخواست مسوولان افغانستان تجهیزات لازم و تیم‌های تخصصی را برای تعمیر بخش‌های آسیب دیده آب، برق و فاضلاب افغانستان اعزام کند تا ضمن دسترسی هرچه سریعتر مردم آسیب دیده به خدمات آب و برق،  بستر لازم برای امداد رسانی سریعتر به آنها فراهم شود.
وزیر نیرو با اشاره به سفر سال گذشته خود به کابل و دیدار با رییس جمهوری اسلامی افغانستان گفت: رییس جمهوری در آن دیدار مطالب و مواضع بسیار خوبی در زمینه توسعه روابط ارائه کرد که  شرایط افغانستان اجازه عملیاتی سازی آنها را نداد.
رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان اضافه کرد: امیداست بتوان در این دوره به بخشی از آنها جامه عمل پوشاند.
«ارغندیوال »سرپرست وزارت مالیه افغانستان هم با ابراز امتنان و خرسندی از برقراری گفت‌وگوی تلفنی و ابراز تسلیت و همدردی وزیر نیرو ایران گفت: حداقل انتظار ما از همسایه ای با این سطح از اشتراکات زبانی و اعتقادی همین است که در هنگام مشکل و مصائب در کنار هم باشیم.
وی با اعلام این که پیام همتای ایرانی خود را به مقام های بالاتر منتقل و نتیجه را منعکس خواهد کرد، از برگزاری نمایشگاه اختصاصی-تخصصی جمهوری اسلامی ایران در کشور متبوعش استقبال و آن را در شرایط فعلی افغانستان یک ضرورت قلمداد کرد.
روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور بر برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران - کابل توافق و ابراز امیدواری کردند تا با برگزاری این کمیسیون و امضای اسناد مربوطه، بستر لازم برای توسعه بیش از پیش روابط دو کشور به ویژه در حوزه برق، نفت و گاز فراهم شود.
برگزاری نمایشگاه اختصاصی-تخصصی صنعت آب، برق، فاضلاب، ارتباطات و خدمات شهری جمهوری اسلامی ایران در کابل همزمان با برگزاری ششمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی دو کشور از جمله موضوع‌های دیگر گفت‌وگوی تلفنی دو طرف بود.
انتهای پیام/
 ایران برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان افغانستان آماده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار