معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان؛

شنا در سد میرزاخانلوی طارم قربانی گرفت

1399/06/10 - 16:00 - کد خبر: 26090 نسخه چاپی

نصر: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: شنا در سد میرزاخانلوی شهرستان طارم جان شناگر جوان ۴۶ ساله را گرفت.

به گزارش نصر، غفور آقاجانلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: شامگاه شنبه (هشتم شهریور ماه جاری) مصادف با تاسوعای حسینی، این جوان به همراه برادران خود برای شنا وارد سد و دچار غرق شدگی شد.
وی اظهار داشت: تیم نجات غریق غواصی هلال احمر استان زنجان مستقر در پایگاه تهم - چورزق به محض اطلاع از حادثه غرق شدگی بلافاصله عازم محل شدند اما تاریکی هوا مانع از جستجو برای یافتن جسد شد.
آقاجانلو افزود: صبح یکشنبه عوامل تیم نجات غریق غواصی هلال احمر، عملیات جستجو برای پیدا کردن جسد جوان غرق شده را آغاز کرده و پس از حدود چهار ساعت، پیکر مرد غرق شده را از زیر آب بیرون کشیدند.  
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سد میرزاخانلو شهرستان طارم که در آبیاری منطقه مورد استفاده قرار می گیرد همواره گل آلود بوده و از طرفی نیز وجود عوارض طبیعی همچون درختان باعث می شود تا عملیات جستجوی جسد، چندین ساعت طول بکشد.  
آقاجانلو، یادآور شد: در چهار ماه نخست امسال، چهار نفر بر اثر شنا در سدها و رودخانه‌های این استان جان خود را از دست دادند که این نشان دهنده تهدید و خطر جدی در اینگونه محل‌ها است که توصیه می شود از این کار به جد اجتناب شود.
۲۱ تیر ماه امسال، جسد یک جوان ۳۰ ساله از سد تهم زنجان بیرون کشیده شد که این جوان به تنهایی به سد رفته در حین شنا غرق شده بود.
۱۹ تیر ماه امسال نیز جوانی حدود ۲۱ ساله از اهالی روستای کوهکن و جوان دیگری/ ۱۷ تیر ماه/ از اهالی روستای سانسیز در شهرستان طارم حین شنا در رودخانه قزل اوزن جان خود را از دست دادند.
۱۲ اردیبهشت ماه نیز یک جوان ۳۰ ساله از اهالی شهرستان خرمدره‌ به همراه یکی از دوستان و با استفاده از قایق، مشغول صید ماهی بود که ناگهان به درون سد کینه ورس شهرستان ابهر افتاد و به دلیل ناآشنایی با فن شنا، به زیر آب رفت و جسدش یک روز پس از غرق شدگی پیدا شد.
انتهای پیام/
شنا در سد میرزاخانلوی طارم قربانی گرفت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار