علیرضابیگی با اشاره به ادعای پمپئو برای بازگشت تحریم ها از ۳۰ شهریور؛

تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل نافرجام می ماند/ تقویم ترامپ و پمپئو ایراد دارد!

1399/06/10 - 12:35 - کد خبر: 26064 نسخه چاپی

نصر: عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس یازدهم ادعای وزیر امورخارجه درباره بازگشت تحریم ها از ۳۰ شهریور را مردود و تاکید کرد که آمریکا در مسیر اعمال مکانیسم ماشه به اندازه ای تنها است که حتی توان کشیدن ماشه را هم ندارد.

به گزارش نصر، احمد علیرضابیگی در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به ادعای وزیر امورخارجه امریکا ، مایک پمپئو درباره بازگشت تحریم ها از 30 شهریور گفت:همان طور که توسط جامعه بین الملل نیز گوشزد شده است ،مکانیسم بازگشت خودکار تحریم ها موسوم به مکانیسم ماشه در سند برجام  را کشوری می‌تواند فعال کند که جزو طرف‌های اجرای کننده مفاد برجام باشد و با توجه به این که ایالات متحده طرف برجام نیست و علی رغم غیراقنونی بودن اما سعی کرد در شورای امنیت نیز این مکانیسم را با ادبیات و فرم ظاهری دیگری فعال کند اما شکست خورد، مشخص است که تعیین زمان برای بازگشت تحریم ها توسط پمپئو خیال بافی است.

علیرضابیگی با بیان این که جنگ روانی تنها ابزار موجود در دست ترامپ و دولت او بعد از شکست در شورای امنیت است، افزود: آمریکا با خروج از برجام حق فعال کردن این مکانیزم را از دست داده است و نمی‌تواند خواستار بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران شود در حقیقت آمریکا به این علت که بعد از خروج از برجام دیگر طرف مشارکت‌کننده در توافق هسته ای نیست؛ نمی‌تواند از روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران که در قطعنامه 2231 به آن اشاره شده استفاده کند.
 
وی خاطرنشان کرد: این ادعای پمپئو مبنی بر بازگشت تحریم ها از 30 شهریور نیز ممکن نیست چرا که جامعه جهانی امریکا را در بازگشت تحریم ها علیه ایران همراهی نمی کند.
نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان این که ترامپ نیز مدعی شده در صورت پیروزی طی یک هفته با ایران توافق می کند، گفت: تقویم این آقایان ایراد دارد هم در ارتباط با تعیین تاریخ برای اعمال تحریم و هم درباره رویا بافی برای توافق با ایران زمان های غیرواقعی تعیین می کنند.


ایران خواستار حفظ استقلال شورای امنیت سازمان ملل است
علیرضا بیگی با بیان این که در شرایط فعلی جمهوری اسلامی ایران خواستار  حفظ استقلال شورای امنیت سازمان ملل است، گفت: جمهوری اسلامی از تمامی اعضای این شورا می‌خواهد از انجام اقداماتی که تنها به اختلافات در شورا دامن می زند اجتناب کند و دولت و وزارت امورخارجه نیز باید در این خصوص رایزنی های لازم را با شورای امنیت داشته باشند و تذکرات و شهدارهای لازم را در این خصوص بدهند.
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی اظهارات وزیر امورخارجه آمریکا درباره  بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را مضحک و ناشی از اشتباه محاسباتی دولت ترامپ از توان بین المللی فعلی آمریکا توصیف و تصریح کرد: چنین اقدامی هیچ پایه و اساس قانونی یا سیاسی نداشته و مایه تأسف است که برداشتن چنین گامی غیرمسئولانه از سوی آمریکا به ایجاد بحرانی جدی در شورای امنیت سازمان ملل منجر خواهد شد از همین رو انتظار می رود تا کشورهای عضو سازمان ملل مقابل این گردن کشی بیاستند و نشان دهند که دارای حاکمیت های مستقل هستند. این اتفاق آزمونی بزرگ برای کشورهای مدعی استقلال در سازمان ملل است.
انتهای پیام/
تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل نافرجام می ماند/ تقویم ترامپ و پمپئو ایراد دارد! خبرگزاری خانه ملت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار