اینوتکس ۲۰۱۹، میزبان گردهمایی کلیه اجزای اکوسیستم نوآوری ملی و فراملی/

هم افزایی از جنس فناوری در "اینوتکس"

1398/04/04 - 12:38 - کد خبر: 2604 نسخه چاپی

نصر: هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس2019 امسال از فردا ، 19 تا 22 خردادماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

به گزارش سرویس فناوری نصر، با توجه به گسترش استقبال از نمایشگاه اینوتکس و درخواست سایر کشورها برای عرضه فناوری‌های خود به شرکت‌های ایرانی، نمایشگاه از دور سوم به یک نمایشگاه بین‌المللی تبدیل شد و نام «نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری» (International Innovation and Technology Exhibition: INOTEX) را برای خود برگزید.

در طی ادوار سوم، چهارم و پنجم نمایشگاه، 629 شرکت فناور از 24 کشور مختلف در نمایشگاه حضور یافتند که دستاورد آن انعقاد 129 مورد تفاهم نامه و قرارداد بین شرکت­کنندگان بود.

پس از تجربه موفق نمایشگاه برای میزبانی استارتاپ‌ها در ادوار قبلی نمایشگاه، امسال فضای بزرگتری برای این کار اختصاص داده شده است و نحوه استقرار استارتاپ‌ها در نمایشگاه بصورت کانتراستندآپ است و در یک فضای باز بدون بخش‌بندی مانند غرفه‌ها، به معرفی خود و ارائه محصول یا خدمت خود می‌پردازند.

قطعا حضور همزمان استارتاپ‌های ایرانی و خارجی در کنار سرمایه‌گذاران، منتورها، شرکت‌های فناور و... در کنار هم نه تنها به هم افزایی آنها کمک شایانی خواهد کرد و منجر به اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات می‌شود، بلکه فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک را پدید می‌آورد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین گردهمایی کلیه اجزای اکوسیستم نوآوری کشور با حضور بیش از 1000 شرکت کننده در بخش‌های مختلف نمایشگاهی در اینوتکس ۲۰۱۹ خواهد بود و یکی از اجزای مهم اکوسیستم‌های نوآوری در دنیا، استارتاپ‌ها هستند

این دوره از اینوتکس که با شعار «اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف» برگزار می شود، میزبان بازیگران اصلی عرصه نوآوری شامل صاحبان ایده، استارتاپ‌ها، شرکت های فناور و سرمایه گذاران علاقه مند به حضور در حوزه های دانش محور را زیر یک سقف گرد هم آورده است تا بدون درنظر گرفتن اهداف بازرگانی معمول در نمایشگاه های تجاری، ضمن ایجاد ارتباط بین آنها از هم افزایی به وجود آمده، امکان شکوفایی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های هر یک از آنها فراهم شود.

در واقع هدف از برگزاری این رویداد که طی هفت سال گذشته به صورت متوالی برگزار شده و امسال هشتمین سال برگزاری آن است تبادل فناوری میان شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان و دانش محور، تسهیل سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت های فناور، مشارکت شرکت های فعال در اکوسیستم نوآوری و فناوری در پروژه های تحقیق و توسعه، جذب سرمایه گذاران خارجی به شرکت های نوآور داخلی و بررسی راهکارهای رفع چالش های موجود در اکوسیستم نوآوری و فناوری است.

انتهای پیام/

هم افزایی از جنس فناوری در نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار