رویدادهای نجومی دهه دوم شهریور ۹۹

1399/06/09 - 12:19 - کد خبر: 26015 نسخه چاپی

نصر: هم نشینی ماه با سیاره‌های نپتون، بهرام، اورانوس و خوشه پروین و نیز بارش شهابی «اپسیلون برساوشی» از جمله رویدادهای نجومی دهه دوم شهریور ماه ۹۹ است.

به گزارش نصر، فاطمه خراسانی کارشناس مرکز علوم و ستاره شناسی تهران روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: چهارشنبه دوازدهم شهریور، ماه کامل را داریم و پنجشنبه ۱۳ شهریور، ماه به ملاقات نپتون رفته و در زاویه ۳.۹ درجه ای جنوب شرقی این سیاره قرار می گیرد. 
وی افزود، جمعه چهاردهم شهریور در سیاره بهرام انقلاب زمستانی روی می دهد و یکشنبه ۱۶ شهریور ماه ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه، ماه هم نشین سیاره بهرام شده و در زاویه ۰.۳۶ درجه ای شرق و شمال شرق این سیاره قرار می گیرد. 
به گفته این کارشناس مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، همچنین در روز یکشنبه ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه ماه در نقطه اوج یعنی بیشترین فاصله در مدار بیضوی خود قرار می گیرد. دوشنبه هفدهم شهریور، کره ماه ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به ملاقات اورانوس رفته و در زاویه ۳.۱ درجه ای جنوب شرق این سیاره قرار می گیرد.
خراسانی افزود: سه شنبه ۱۸ شهریور با اوج بارش شهابی «اپسیلون برساوشی» را داریم که در جریان آن شاهد بارش تعداد ۱۰ شهاب در ساعت خواهیم بود. همچنین سیاره تیر ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه این روز در گره کاهنده روی صفحه دایره البروج قرار می گیرد. 
وی خاطر نشان کرد: چهارشنبه ۱۹ شهریور، ماه همنشین خوشه پروین شده و در زاویه ۶.۲ درجه ای از این خوشه ستاره ای قرار می گیرد؛ همچنین ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه ماه در زاویه ۴.۱ درجه ای شمال ستاره چشم گاو قرار می گیرد. پنجشنبه ۲۰ شهریور ساعت ۱۳ و ۵۷ دقیقه تربیع آخر ماه را داریم و جمعه ۲۱ شهریور ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد ماه در گره فزاینده قرار می گیرد.
انتهای پیام/
رویدادهای نجومی دهه دوم شهریور ۹۹ خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار