در پنجمین روز از هفته دولت؛

سالن چند منظوره شیر خوارگاه احسان تبریز افتتاح شد/1950 کودک تحت سرپرستی اداره کل بهزیستی استان قرار دارند

1399/06/08 - 11:56 - کد خبر: 25999 نسخه چاپی

نصر: در پنجمین روز از هفته دولت سالن چند منظوره شیر خوارگاه احسان با حضور دکتر صحاف مدیر کل بهزیستی استان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم شریف تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، جانشین سپاه عاشورا، اعضای شورای معاونان و تعدادی از خیرین استان افتتاح شد.

به گزارش نصر، مدیر کل بهزیستی استان در آیین افتتاح سالن چند منظوره شیرخوارگاه احسان از سرپرستی 1950 کودک توسط این اداره کل خبر داد.

"فرگل صحاف" ضمن تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان، با بیان نگهداری 250 کودک در 25 مرکز غیر دولتی بهزیستی استان گفت: 1700 کودک تحت سرپرستی این اداره کل نزد بستگان درجه 1 و 2 و 3 خود نگهداری می شوند که کمک هزینه نگهداری توسط بهزیستی به این خانواده ها پرداخت می شود.

وی ضمن قدردانی از همکاری تنگاتنگ قوه قضائیه با بهزیستی، از کمک های چشمگیر خیرین در راستای نگهداری فرزندان بی سرپرست قدردانی کرد و افزود: با توجه به هزینه های بالای نگهداری کودکان، بدون کمک مردم خیر و نوع دوست برای بهزیستی مقدور نمی باشد.

شایان ذکر است سالن چند منظوره شیرخوارگاه احسان در زمینی به مساحت 135 متر مربع با هزنیه ای بالغ بر 3 میلیار ریال احداث شده است که 2 میلیارد ریال آن توسط خیرین و یک میلیارد ریال توسط بهزیستی تامین شده است.

افتتاح نخستین مرکز اقامت موقت توانبخشی و پیگیری درمان کودکان بیماران روانی مزمن
نخستین مرکز اقامت موقت توانبخشی و پیگیری درمان کودکان دارای بیماری روانی مزمن سرای کرامت در شمال غرب در تبریز افتتاح شد.

مدیر کل بهزیستی استان، جامعه هدف این مراکز را کودکان دارای  بیماری روانی مزمن که نه شرایط بستری شدن دائم را  داشته و نه توانمندی ورود به اجتماع را دارند بر شمرد و گفت: کودکان مذکور جهت توانمند سازی 12-8  ماه در این مراکز نگهداری شده و توانمندیهای لازم جهت توانمند سازی  و حضور فعال در اجتماع به این کودکان ارائه می شود.

"فرگل صحاف" اظهار کرد: 152 مرکز در استان در حال ارائه خدمات به اقشار تحت پوشش می باشند که 37 واحد از این مراکز مربوط به حوزه توانبخشی بوده و 3356 نفر از اقشار تحت پوشش از این مراکز خدمات دریافت می کنند.

شایان ذکراست خانه اقامت موقت توانبخشی و پیگیری درمان کودکان بیماران روانی مزمن (پسران) سرای کرامت با اعتباری بالغ بر 22 میلیار ریال راه اندازی شده است.

انتهای پیام/
سالن چند منظوره شیر خوارگاه احسان تبریز افتتاح شد/1950 کودک تحت سرپرستی اداره کل بهزیستی استان قرار دارند سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار